Takze este raz a podrobne:
Zmena geometrie: ram ma urcite hodnoty, je stavany na nejaku vzdialenost od osi predneho
kolesa po spodok hlavovky, napr. Pells to ma pri XC
bikoch 460 mm, pri ktorej sa stanovuju uhly (je jasne, ze zmenou zdvihu vidly sa nezmena dlzka hornej alebo sedlovej trubky, ale menia sa uhly). Ak sa pouzije vidlica naprs s dlzkou 508 mm ako na revelation 130 mm, tak sa v reale stane co? budes mat vyssie hlavovku, tym padom riaditka, budes mat mensi hlavovy uhol a vacsi sedlovy. Teda geometria sa zmeni urcite. Myslim, ze sa hadat nebudeme.
Zmena jazdnych vlastnosti: v uvedenom pripade by malo nastat to, ze
bike budes musiet viac presviedcat pri zatacani, nebude uz take hrave, co vsak moze byt niekedy k dobru, bude sa ti horsie slapat hlavne do strmsich kopcov, pretoze sa ti bude dvihat predne koleso. Ina vec je zmena zdvihu, ako ju uviedol ja_michalko, jazdit na 100 a v zjazde davat 130, ina vec je samozrejme praktickost tohto pocinania, mna by to asi dlho nebavilo. Ako som uz spomenul vyssie, zvyknut sa da aj na to, ak si na HT ram das Boxxera, je kazdeho vec na com jazdi.
Co sa tyka ramu racing Xc tak letmy pohlad do katalogu mi hovori, ze geometria asi nebude robena na 100 alebo 130 mm ked maju vsetky modely 80mm vidly, to je podla mna viac nez logicke..
A co sa taky zmeny z 80 na 100 tak to v praxi je vacsinou len na ukor zlepsenia jazdnych vlastnosti.... ALe ako pisem vacsinou....
Ja ale stale verim, ze faithlesovi jeho Sid este dlho vydrzi:
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=13526
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=12623
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=12490
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=12436
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=12415
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=12186