akurat vcera mi spoluziak vravel ako jeho kamos zrakvil bike za 70litrov...uletel mu zo strechy na aute....ale vraj ho mal prichyteny zle, montoval mu ho tam kamos :roll: som zvedavy ci su este kamosi :lol:
27.06.2006 - 13:23:55
00
2bobo no ja by som sa s nim asi rychlo rozkamaratil :) jedine, ze by mi na oplatku kupil lepsi bike :P
27.06.2006 - 13:42:22
00
bobo: nechcel by som.
28.06.2006 - 22:26:41
00
slavonav: existuju 3 hlavne druhy nosicov na auta-na strechu(co je dost nebezpecne,narocne na montaz,mozes si pri montazi doskriabat auto a okrem toho zvysuje spotrebu-odpor vzduchu),a na zadne dvere-2typy:1.sa zavesi na 5.dvere auta popruhmi a hakmi-hoci je to lepsie ako prvy sposob,podla mnohych to nieje bohvieco na tie zadne dvere,ked su na nich zavesene 2 biky...a posledny a dodnes najlepsi typ je nosic na tazne zariadenie,nevyhodou je,ze sa neda potom otvorit kufor(5.dvere),ale uz sa vyrabaju aj sklopne nosice,takze kufor v pohode otvoris.Musis mat na nom zvlast znacku a svetla,to dostanes spolu,je to asi trochu drahsie ako predosle sposoby,ale najlepsie.Tu v Holandsku sa vyuzivaju najviac a nemusim hovorit aky su oni cyklisti...
Ja si akurat po taky buduci tyzden idem :P
LL kua mas pravdu,budem si musiet davat vacsi bacha a mam aj parkovacie senzory a tie potom neviem ako ci sa daju vypnut alebo budu pri cuvani stale hukat...
11.07.2006 - 15:26:36
00
mate niekto pls nosic na 2-3 bajky za auto na tazne, ale s rezervou na piatkych dverach, LR Discovery.

Dik
26.06.2011 - 22:11:05
00
Je zaujimave ako tu niektori ludia jednoznacne vyzdvihuju niektoru variantu nosica oproti inym. A pritom kazda ma svoje vyhody aj nevyhody. V zasade ale suhlasim s tym ze nosic na piate dvere co sa uchytava na karoseriu nie je najstastnejsie reiesenie, ja by som si to na auto nedal. Taky nosic na tazne zariadenie moze byt super ale: 1. clovek musi mat najprv tazne zariadenie, 2. take nosice su ovela drahsie (pokial chce clovek kupit nieco kvalitne), 3. v pripade narazu idu bajky do haja, 4. bajky budu takmer vzdy viac zasrate lebo su blizsie ceste (prach, bordel z cesty, nehovoriac ked je po dazdi), zatialco na streche hrozia v podstate len musky., 5. pri cuvani to bude hukat kedze u mnohych aut (dovolim si povedat ze u vacsiny) sa cuvacie senzory aktivuju automaticky a nedaju sa vypnut.

Osobne nosim biky na streche (nosice thule proride) a ziaden problem. Ano huci to trochu (s tym sa treba zmierit), spotreba je vyssia (a nie len trochu - mne napr. poskocila o liter). Ale vsetky popisane nehody su len a len nesikovnostou majitela, tak lietajuce biky zo strechy ako aj vjazd do garaze. Na streche nosim biky bezne a to aj do IT, HR a ziaden problem. V zasade sa snazim neist rychlejsie ako 140, pokial je to dobre uchytene nemal by byt problem. No a jeden tip na zaver. Primarne kvoli odletujucim kamenom (sekundarne kvoli bordelu) pred dlhou jazdou (500+ km) obalim vnutorne nohy vidlice a karbonove rajdy s packami obopinacou foliou a zapaskujem. Uplny luxus, vobec sa to nezaspini a nic sa tomu nemoze stat.
26.06.2011 - 22:41:38
00
. V zasade ale suhlasim s tym ze nosic na piate dvere co sa uchytava na karoseriu nie je najstastnejsie reiesenie, ja by som si to na auto nedal.

Mas s tym aj nejaku osobu skusenost ? Alebo je to iba nicim nepodlozeny nazor. Pretoze prave tento nosic pouzivam a bol pouzity na Peugeote 305, WV Touran a Citroen Berlingo. A nik z uzivatelov nezistil ziadne zasadne negativum.

Prílohy:

nosic.jpg
nosic.jpg 35.56 KiB thumb_up0thumb_down

26.06.2011 - 23:22:19
00
mate niekto taky nosic,potreboval by som len odskusat ci to dokazem upevnit na moje auto
27.06.2011 - 00:37:22
00
priznam sa ze skusenost s tym priamo nemam. Vychadzal som hlavne z toho ze ja by som si na auto nikdy nedal nieco co sa uchytava priamo na karoseriu, a to vzhladom na moznost jej poskodenia. Takze ak mas dobru skusenost moze byt. V zasade som ale videl viacero tychto nosicov a uchytenie najma tych lacnejsich ma velmi nepresvedcilo.
27.06.2011 - 08:17:22
00
Sposob uchytenia na piate dvere nijako nemoze poskodit karoseriu. Vsetky uchyty su opatrene plastovymi chranicmi a nohy ktore sa opieraju o karoseriu maju take gumene podlozky. Nahodenie stojana na auto je otazka 5 min. Co sa tyka jazdnych vlastnosti pri 3 ks XC bikoch to vobec nevnimam, ze mam nieco zavesene. Mal som na nom nalozene aj 3 ks freerajdakov + 2 ks XC v kufri a pri plne obsadenom aute som citil zmenu taziska, ale nic dramaticke. Tento typ oproti tym lacnejsim ma vyhodu, ze biky stoja na lyzinach, kde su upevnene o kolesa a ramy su este fixovane nastavitelnymi ramenami. A cele su este zaistene popruhmi s račňou. Vozim to na Citroene Berlingo, takze pre mna iny sposom uchytu ani vlastne neexistuje ( nemam gulu ). Biky su ulozene nad SPZ aj nad svetlami takze ziadny konflikt s policiou nehrozi.
TO : majo669 ake mas auto. Ta variabilita je dostacujuca na akukolvek znacku.
29.06.2011 - 15:44:45
00
Zdravim, trochu to tu ozivim.

Na streche vozim biky na nosici Thule proride 591. Nosic na bike sa na priescne nosice uchytava 2 sposobmi a to bud kovovym uckom, ktore obopne cely stresny nosic alebo elegantnejsie takym T-ckom ktore zapada presne do drazky nosica ( http://www.roofrackwarehouse.co.uk/images/products-large/Ttrack.jpg ). Pouzivam druhu variantu, vznikol ale problem. Po dovolenke som si vsimol ze hlinikovy profil nosica je v mieste uchytenie tohto T-cka mierne deformovany smerom von. Je to sposobene tym ze prave to kovove T-cko (ten stvorec na konci) ma rozmer 20x20mm pricom sirka otvorenej casti drazky hlinikoveho nosica ma len o nieco menej, t.j. stycna plocha toho uchytu je velmi mala. Dnes som to meral a potreboval by som aby ten stvorec mal takych 24x24mm.

Mate s tymto niekto skusenost? Daju sa zohnat aj rozne velkosti tych T-cok? Skocim cez tyzden niekde kde predavaju thule a sa tam popytam, ak nie asi si to budem musiet dat vysustruzit, obavam sa ale aku to bude mat pevnost, predsalen je to velmi namhany diel. Ak mate niekto nejake napady velmi ich ocenim.

Btw neviem ci iba bmw robi nejaky debilny rozmer tych stresnych nosicov, ale pri starom Passate som mal tiez origos nosice a s tymto som problem nikdy nemal, ta drazka (presnejsie jej horna otvorena cast) bola zrejme uzsia.
17.08.2011 - 20:24:25
00
Cavte, ukradnem si starsie vlakno :)
Idem kupovat "nove" auto - sedan. Doteraz som jazdil na starsom kombiku a bike som daval dovnutra, co na tomto uz nepojde. Takze potrebujem kupit nosic - najviac sa mi pozdava nejaky nosic na tazne, tu cenu za tazne/nosic obetujem. Mate niekto tuto kombinaciu, teda sedan+nosic na gulu? Pri kombiku s kolmym zadkom je narast spotreby minimalny kedze biky sa prakticky schovaju "v zavetri", ale ako je to pri sedane? Nie je tam narast spotreby ovela vyraznejsi?
10.11.2011 - 12:41:57
00
V lete som viezol na octavii 1,6 MPI na streche 4 bicykle do Švajčiarska,
spotreba bola cca o 1liter väčšia ako obvykle, pri takom odpore vzduchu spotreba výrazne stúpa z rýchlosťou. Viac ako spotreba ma ale naštvalo to, že po odmontovaní
nosiča (značkového, špecialne na octaviu) zostali na streche na miestach uchytenie
priehlbiny. Napriek tomu, že som zďaleka nedosiahol povolené zaťaženie strechy 70kg (overené vážením). Takže prípadné ďalšie auto musí mať každopádne dachreling (nenapadá ma teraz správny slovenský názov).
10.11.2011 - 18:05:20
00
....dachreling (nenapadá ma teraz správny slovenský názov)...

Lyziny predsa :)
10.11.2011 - 20:24:05
00
Alebo hagusy...
10.11.2011 - 20:46:38
00
keyboard_arrow_up