Žiadny vydavateľ nežije z predaja. Je rád, ak mu predaj zaplatí aspoň tlačiarenské náklady - to však musí mať buď veľmi dobrý predaj, alebo akceptovateľnú vysokú cenu produktu ale najmä nízku remitendu.
Redakciu potom živý buď nejaký chlebodárca, vyrábajú sa dlhy alebo inzercia. Cieľovou skupinou pre cyklistický časopis celkom určite nie sú dámy a preto inzerciu na hygienické vložky nemá význam získavať a ani žiadny výrobca alebo distribútor by takúto inzerciu do cyklistického časopisu nezadal. Rovnako nie sú cieľovou skupinou dobre zarábajúci biznismeni - vydavateľ vôbec nemusí lámať hlavu nad umiestnením inzercie na luxusné autá, luxusné alkoholy a pod. Cieľovou skupinou sú cyklisti a tak zadávateľom inzercie sú len výrobcovia a distribútori výrobkov a služieb súvisiacich s bicyklami - bicykle, súčiastky, doplnky, oblečenie a pod.
No a už chcem vidieť toho vydavateľa-samovraha, ktorý by si v teste dovolil pohaniť či už dobrého zadávateľa inzercie alebo potencionálneho zadávateľa inzercie. Napíše v časopise niekoľko slov o tom, že
rámy XY nie sú dobré, lebo praskajú a môže sa rozlúčiť na niekoľko rokov s inzerciou od dodávateľa rámov XY.
Preto treba pozerať na testy objektívne, z pohľadu prospechu vydavateľa - ak v časopise napíšu, že
bicykle XY sú pohodlné, tak to môže napríklad znamenať, že sú príliš mäkké. A podobne.
Pri v testoch najviac vychválených produktoch sa treba pozrieť do celého časopisu, či dodávateľ toho produktu nemá náhodou v časopise aj niekoľko strán reklamy - nemusí byť v tom istom, o číslo skôr alebo neskôr.
Kúpte si Velo, pozrite si testy
bicyklov a potom si pozrite na inzerciu. Čo myslíte, tie ktoré majú najviac reklamy, budú umiestnené v testoch v vpredu alebo medzi porazenými?