Chcem požiadať niekoho kto má vidlicu RockShox Revelation Dual Air model 2007 - 2008 a má ju nadstavenú na zdvih 130 mm či by nezmeral na akú dĺžku sú vysunuté vnútorné nohy pri rovnakom tlaku v pozitívnej aj negatívnej komore. Povedzme pri tlaku 100 / 100 PSI.
Vďaka za info...
16.03.2009 - 11:45:41
00
ja ma rebu na 115mm a mohy su vysunute na 120mm,...ak sa ti znizil zdvih....tak ti pretlaca s pozitivnej do negativnej vzduch tlak...alebo mas v negativke viac( musi tam byt menej ako hore v pozitivke)aspon o trosku
skus vypustit negativku ak ti vydla vyskoci hore...tak ti pretlaca cez tesnenie na pieste...ja som to riesil novym tesnenim..za 4.50sk
16.03.2009 - 11:56:35
00
Vďaka, všetko toto mi je jasné ...
Ide mi o to, že ak nafúkam obe komory, teda pozitívnu aj negatívnu na rovnaký tlak, zdvih mi klesne na približne 120 mm ... No tlak v pozitívnej komore sa nezmení ... len mi proste klesne zdvih. Ak chcem aby som udržal zdvih 130 mm musím fúkať pozitívnu komoru na 120 PSI a negatívnu na 80 - 90 PSI ...
16.03.2009 - 12:21:08
00
pri mojich 80kg mam 120 na 80psi ak chces citlivejsu ta 100 v negativke..v manuali je ze tlaky nesmu byt rovnake hore nusi byt vzdy o nieco vyssi
16.03.2009 - 12:26:00
00
minulý rok som jazdil Rebu a fúkal som obe komory rovnako ...približne 125 / 125 ... a zdvih som mal v pohode 105 mm ...
No nič, snáď sa nájde niekto kto mi odmeria výšku toho zdvihu.
16.03.2009 - 13:04:06
00
Mam rvl 426 dualair 08 a tiez som spozoroval to iste.. Ked som v + nechal 100psi a - vypustil, tak vnutorne nohy vysli na 140mm, teraz ked mam 90/90 tak su cca na 132 mm.. Poobede to skusim pomerat presnejsie a mozeme to porovnam-tiez ma to zaujima.. Inak v - mam pri dalsom pripojeni mensi tlak ako pri predchadzajucom fukani (pri odpajani z nej asi dost vyfuci v porovnani s jej objemom)
16.03.2009 - 13:22:07
00
ja som prerábal Recon Solo Air na Dual Air, stačí tam vymeniť piest a je ztoho takmer Revelation ... rozdiel je len v oceľovom krku ... no zarazil ma ten pokles zdvihu ... pretože Reba to nerobila, u tej sa pri rovnakom tlaku zdvih nemenil,ale na tomto pieste je oproti Rebe negatívna ( - ) komora oveľa väčšia takže je dosť možné že ten tlak nemôže byť rovnaký ale o niečo nižší ...
Podstatné je, že sa oveľa zlepšíla citlivosť vidlice na malé nerovnosti ...v porovnaní s predchádzajúcim Solo Air je tento Dual Air naozaj žehlička ... Taktiež v porovnaní s Rebou je toto oveľa menej progresívna vidlica a pekne chodí do zdvihu. Myslím že je to spôsobené väčšou pozitívnou komorou.
Tak ak budeš mať čas skús to zmerať. Dík.
16.03.2009 - 13:31:59
00
takze zistil som, ze negativka pocas vysrubovavania strati cca 15 psi (mozno aj pocas nasrubovavania cosi vypusti /pravdepodobne/, nakolko aj po nasrubovani po istom case a prepruzeni ukazala nizsi tlak, cca -10psi)

tu su nejake hodnoty, ktore som nameral:

+90, -70 (nieco malo pod 70)... 132mm
+100, -100... 120mm
+90, -100... 113mm
+90, -80... 120mm
-90, -0... 139mm
+90, -55... 137mm

hodnoty su orientacne, meral som to narychlo... po nafukani som dal ciapocku a vidlu prepruzil, az potom meral
16.03.2009 - 16:55:35
00
to s tym, že ti klesne tlak po našrubovani, je spôsobené tým, že v komore je určitý tlak. pri šrubovaní hadičky najprv dosadne tesnenie (takže máš 2 "komory" s rozdielnym tlakom) a až potom sa otvorí ventil- 2 "komory" s rozdielnym tlakom sa spoja do 1 a tlak sa musí vyrovnať, takže sa logicky zníži :wink:
16.03.2009 - 17:55:33
00
nepochopil som presne, co si chcel povedat, no ja som to prikladal tomu, ako je to aj pri kolesach - pri srubovani, kym sa to utesni (pumpa-vidla/koleso), tak sa ventil otvori a vzduch "unikne"... to to je jedno, beriem to ako fakt :)
16.03.2009 - 19:07:01
00
Vzdy ti proste troska vzduchu vojde do hadice a manometra po nasadeni a pri negtivke je toho vzduchu velmi malo v komore, tak je ten pokles vecsi ako u pozitivky. Co sa tych zdvihov tyka negativka sa neda nafukat na rovnaky tlak alebo vyssi lebo vzdy sa vyrovnavanim tlakov vidla zasunie tak aby bol v pozitivke a aj negativke rovnaky tlak. Takze vzdy fukat menej pokial nechces stratcat zvih.
16.03.2009 - 19:13:14
00
ja som prerábal Recon Solo Air na Dual Air, stačí tam vymeniť piest a je ztoho takmer Revelation

Bolo ta prerábanie náročné. Vedel by som si prerobit Recon 351 aj sám doma???
A este kolko by ma to stálo, a da sa na tom menit aj zdvih?
16.03.2009 - 20:07:32
00
Bolo ta prerábanie náročné. Vedel by som si prerobit Recon 351 aj sám doma???
A este kolko by ma to stálo, a da sa na tom menit aj zdvih?


Prerábka Reconu SoloAir na Dual Air je jednoduchá. Stačí si zakúpiť vzduchový Dual Air piest z vidlice Revelation a vymeniť ich ... robil som to doma a celé mi to trvalo ani nie hodinu .. aj s demontovaním a opätovným nahodením vidlice do rámu.

Zdvih sa dá meniť ale len pomocou podložiek ktoré sa vkladajú alebo vyberajú na pieste, pokiaľ by si chcel meniť zdvih na korunke, tak potrebuješ Air U-turn, ten je ale podstatne drahší ...
Dual Air piest stojí okolo 1600,- Kč a Air U-Turn vyjde približne na 4 000,- Kč.

Všetkým ktorý majú vidlice a tlmiče RockShox doporučujem stránku www.cyklozitny.cz kde sú ochotní ľudkovia, ktorý ak vedia tak v pohode poradia, čo sa zrovna o distribútorovi na Slovensku povedať nedá ...
17.03.2009 - 06:35:01
00
Bez toho aby som čumel do dokumentácie, ako potom nafúka negatívnu komoru toho Recona, keď tam sú iné vonkajšie nohy bez druhého Schraderovho ventilu? Tu niečo nie je v poriadku...
17.03.2009 - 10:31:27
00
Bez toho aby som čumel do dokumentácie, ako potom nafúka negatívnu komoru toho Recona, keď tam sú iné vonkajšie nohy bez druhého Schraderovho ventilu? Tu niečo nie je v poriadku...


... do dokumentácie čumieť nemusíš ... vonkajšie nohy sú u Recon 327 / 335 / 351 SoloAir a Revelation 409 / 426 v rokoch 2007 - 2008 rovnaké,teda možno iné v materiály a trochu v tvare mostíka, ale rozmerovo sú zhodné, taktiež vnútorné nohy sa zhodujú vnútorným priemerom a ten druhý ventil ktorý spomínaš je súčasťou piestu. Je na spodnej časti piestu. Tam kde má Solo Air na spodnej časti len závit na skrutku je u Dual Air vonkajší závit a vo vnútri je umiestnený ventil na fúkanie negatívnej komory. Takže ak si kúpiš kompletný piest ako som napísal vyššie, vymeníš ho komplet celý a nič neriešiš.
Neviem či aj strunové U.Turny by sa dali prerobiť prerobiť na vzduch, nemal som ich v rukách ale myslím ž eby to možné mohlo byť ... predpokladám že výrobca vyrába vonkajšie a vnútorné nohy v rovnakých seriách a až po montáži vnútorností na to lepia nálepky s názvom ... hromadná sériová výroba.

Rovnako tak sa dá vymeniť obyčajné zamykanie vidlice Turnkey za Motion control, závit pasuje, všetko je zhodné, len treba potom upraviť hladinu oleja.
17.03.2009 - 12:06:21
00
keyboard_arrow_up