Srsen napísal:
predstav si že pribudne dajme tomu na začiatok tak 1 milión elektroáut s rýchlo nabíjačkou, to je tak 22000W+ na 1 kus,
niekto niečo nedomyslel ....

uvidime :)
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
12.01.2021 - 22:27:49
01
Tesim sa ako budeme na sidliskach nabijat auta
12.01.2021 - 22:37:23
05
ennio napísal:

nadpis je taký novinársky.... :)
článok píše niečo iné
Nárůst spotřeby elektřiny tedy bude zvládnutelný, horší to bude s požadavky na okamžitý odběr energie. „Největší porce nabíjení se odehraje v období, kdy lidé přijedou z práce domů. Pro jeden milion elektromobilů může dojít k momentální potřebě výkonu i kolem jednoho gigawattu. Proto se dnes v podstatě všechny energetiky zabývají rozložením nabíjení v čase do období nižšího zatížení soustavy,“ dodává Zdeněk Müller.

a to hovoríme o 1 milione čo je nič ...

a tu nastupuje ltova teória :)

Současně si lze tipnout, že elektromobilita zvýší nároky na kvalitu dodávek elektřiny a jejich flexibilitu. Jenže co s tím, když uhlí je ekologicky nepřijatelné, výkon solárních a větrných elektráren kolísá v závislosti na počasí a jaderné elektrárny nemají potřebnou flexibilitu? Možným řešením jsou investice do velkých bateriových úložišť energie, které budou nesoulad mezi výrobou a spotřebou elektřiny vyrovnávat.

Ďalšia otázka, je výroba batérií súčasnými technológiami,
tam to aktuálne vyzerá, že pomerne rýchlo sa narazí na výrobno kapacitný strop.
12.01.2021 - 22:50:09
01
ennio napísal:

Ten clanok /zaciatok/ je zhruba na urovni Kazimirovych grafov :D
12.01.2021 - 23:18:08
02
Srsen postavime za kazdym mestom precerpavacku :-D
13.01.2021 - 09:28:14
01
Elektraren Cierny Vah to vykryje, presne kvoli nahlemu velkemu odberu bola postavena.
13.01.2021 - 09:52:07
00
+ Mara, Ruzin a Dobsina.
13.01.2021 - 10:13:40
00
Sesulak napísal:
Elektraren Cierny Vah to vykryje, presne kvoli nahlemu velkemu odberu bola postavena.

Kvoli vykyvom , nie kvoli nahlemu odberu .. sluzi aj na odber nadbytocnej energie v noci , ak by to odoberali elektroauta, nebude mat co tlacit a tym padom nic nevyriesi => potrebujes dalsi blok .. vyrovnavanie a cela tato problematika je dost komplikovana a skomplikovali ju este viac "eko" riesenia ako fotovotaika. Keby neboli uholne /hlavne/ a jadrove elektrarne tak cela EU ide do kytiek, nemali by dost elektriky ani na notebooky v Bruseli, kde vymyslaju same chobotiny.
13.01.2021 - 11:01:46
06
nevravim ze to je jak lusknutim prstov, ale o riziku totalnych blackoutov napriec celou europou pocuvame uz poslednych aspon 10-15r, a toto je prva, alebo jedna z velmi mala sprav kedy k zavaznejsiemu blackoutu bolo tak blizko. Pravdaze, viem ze su velke investicie do rozvodnych sieti, etc, lenze tiez tie cierne scenare, ze kazdy clovek kazdy vecer bude 150kW dobijat 100kWh baterku, ako si to tu podaktori predstavuju podla komentarov vyssie, su odtrhnute od reality. Ludkovia, prosim, kolko % ludi najazdi za den 500+ km? A kolko % z tych ludi potrebuje mat dobitu baterku vecer na 100% z takmer 0% za 20 min? 0.0001%. Zvysok bude dobijat na beznych ~10kW dobijackach, aj pocas dna ked su zaparkovani v praci, a potom v noci, cize auto moze byt na dobijacke 12+hodin do dna, aby dobilo tych ~100km co je myslimze dost silny nadpriemer.

A navyse, za poslednych par rokov sa kapacita baterii pekne zvysuje par % za rok. https://cleantechnica.com/2020/02/19/bloombergnef-lithium-ion-battery-cell-densities-have-almost-tripled-since-2010/

btw, k investiciam - porovnajte si kolko stoji nejaka krajsia povoden alebo hurikan vs investicie na rozvodnu siet napriec kontinentom.

A uz teraz, pre beznu domacnost, solar je aj energeticky a aj financne vyhodny. A to vravim ako clovek, co si este relativne nedavno myslel ze solar pre polku europy je strasna kravina, ale proste, staci si spravit radovy odhad typu: cenu solarneho panelu + infrastruktura okolo prevedena na kWh elektriky a porovnat to s tym kolko instalacia cca vyprodukuje za svoj zivot. A na takej beznej streche, aj s konverznym faktorom 100% ceny --> na kWh elektriky, vychadza, ze ten solar sa energeticky splati davno pred 20r zivotnostou. Veci ako integrovane strechy, lacnejsie bateriove uloziska (uz moc lacnejsie realne nemusia byt aby mali dost velky ekonomicky efekt) to uz len budu zlepsovat.
13.01.2021 - 11:17:18
03
ako nasrať rozvodnú sieť, to sa vyrieši keď naozaj bude treba ... ale si uvedomte že kde to ľudia budú doma nabíjať ... nie len na slovensku máme králikárne ... sú aj v paríži napr alebo ríme alebo londýne ... celé to je proste typický výplod od stola bez rozmyslu.
13.01.2021 - 11:30:52
03
Kdezto dneska normalne dojdes domov, otvoris kohutik, napustis bandasku benzinom, zbehnes dole vytahom a si done a naplnis si nadrz :D
13.01.2021 - 11:35:09
00
koľko najazdíš na nádrž? koľko trvá natankovanie ? ... koľko najazdíš na elektrinu ? koľko trvá nabitie? ........ale áno rypol si si a zlepšil si si deň
13.01.2021 - 11:38:26
010
ešte jeden problém - aj na 10kw nabíjanie potrebuješ 3 fázy,
kto ich má bežne, napr. na sídlisku ?
13.01.2021 - 11:41:58
00
pamata si niekto toto?

Prílohy:

eltra-Skoda-Elektro.jpg
eltra-Skoda-Elektro.jpg 129.52 KiB thumb_up0thumb_down

13.01.2021 - 11:49:07
03
stano4: solar na streche domu je ok .. ale kontext su bytovky. Inak ak by solar /pripadne nieco ine/ vedelo pokryt celu spotrebu domacnosti a stabilne, stat vymysli, ako to zdanit tak, aby nahodou clovek neusetril :lol:. Kapacita bateriek Li-Ion za 10 rokov nestupla nijak. A to co robia je stencovanie .. vyssie riziko prerazenie dielektrika a pozria. Znizeny poceet cyklov nabijania, atd. Bandaska s benzinom/naftou v kufri sa vozi bezne.
13.01.2021 - 11:51:41
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up