mlokDovolím si tvrdíť,že nie všetky.Vozím 55 ATA2 120-160,znižovanie zdvihu nepoužívam,skúsil som to tak 2-3 krát a zistil som,že to nepotrebujem,takže jazdím stále na 160 a tu som zistil,že
vidla sa síce zo sedla ponorí o nejaké centimetre,ale potom už sa pri šlápaní takmer vôbec nepohupuje,preto ani TST páčku viacmenej nepoužívam
Samozrejme je to hodne o technike šľapania.
Taky dokážu jet stylem, aby se
vidlice ze sedla téměř nehoupala. Jenže tak se jednak jezdí blbě (aspoň mně) a hlavně v mnoha situacích tak jezdit nejde, především v prudkých výjezdech tak budu kvůli tomu hrabat zadním kolem (ono v takových situacích budu hrabat při jízdě ze sedla vůbec mnohem snadněji i když se nebudu snažit nerozhoupat vidlici).
A pak jen obecná poznámka k citlivosti vidlice. Menší citlivost nezpůsobuje jen horší žehlivost na drobných nerovnostech (ta je sice dobrá, ale není nutná, tedy takovou situaci projede každý na čemkoliv, klidně i na pevné vidlici, jen jde o pohodlí), ale i hlavně horší chování na velkých překážkách, které se ale pocitově špatně registruje a hodnotí, proto si většina lidí myslí, že méně citlivé vidlice začnou v těžším terénu fungovat skvěle, ale není to pravda, i tam budou horší než citlivé vidlice.
Jeden z důsledků horší citlivosti je to, že vidlice za velkou překážkou později získá kontakt předního kola s terénem (což je důsledkem toho, že na překážce u méně citlivé vidlice půjdou řídítka a celá soustava s jezdcem o trošku více nad překážku než u citlivé, přesně o ten počátek, kde musí být nejprve překonán odtrh vidlice). A ani pláště to nezachrání, ty pomohou pocitově stlumit ten počáteční náraz než jde vidlice do zdvihu (takže jezdec nedostane žádnou velkou ránu ani při trošku horším odtrhu), jenže pláště nemají žádné tlumení a už na překážce se opět stačí zpět vrátit do nepromáčklého stavu.
Když to bude malinko delší překážka, tak se začne vracet ze zdvihu ještě před sjezdem překážky i vidlice, i když tady je zásadní rozdíl u vidlic, které mají high speed expanzi, protože více přitlumená low speed expanze tomu o chvilinku déle zabrání a díky tomu po překážce vidlice získá mnohem dříve kontakt předního kola s terénem.
A to kdy přední kolo získá kontakt s terénem za překážkou je v těžkém terénu při rychle jdoucích větší překážkách za sebou kritická věc.
Tohle nemá být nic proti tvojí vidlici, netuším jaký máš přesně odtrh a jak na tom konkrétně tvoje vidlice je (sice přibližně vím, jak by na tom měla být, dle měření jiných téhle vidlice, ale každý kus vidlice je jiný a hodně záleží na stavu každé konkrétní vidlice). Já jsem osobně 55tku nejezdil. Můžu vycházet jen z měření (kterých je pro 55tku minimum narozdíl třeba od některých RS a Foxe, kde ho znám pro mnoho kusů) a z toho, že na ni více majitelů na BF nadává a více lidí se ji tam už zbavuje, že prý třeba oproti Van. 36 chodí mnohem hůře. Ale jestli to tak je nemůžu soudit bez toho, abych tu vidlici projel.
A jeden dotaz, jak moc jezdíš nebo nejezdíš prudké technické výjezdy?
Já se u vyšších zdvihů setkávám v okolí u mnoha lidí, že snižování zdvihu nepotřebují taky, ale všichni kdo to tak mají, tak jezdí stylem, že když dojde na prudké technické výjezdy, které já třebě ještě vyjedu celé, tak oni dávno slézají a tlačí (někteří už ještě dříve ve chvíli, kdy tomu ani já neříkám extrémně prudký technický výjezd) a vůbec se takové věci nepokouší vyjíždět. A o těch, které já už celé nedám a jen je zkusím vyjet, tak o těch ani nemluvě. Prostě k tomu už přistupují jinak a o výjezdy jim nejde a v klidu vše vytlačí. Ono já v těch výjezdech stejně nejsem rychlejší než oni (nebo když ano, tak opravdu nepatrně) co tlačí.