Ja to mám tak, že na XC mám 1 kolesá a na AM 2 .
Nechcelo sa mi meniť kazetu a ani kotúče tak som to poriešil ako komplet a vyberiem podľa chuti.. Nedá sa máť plášť na všetko...
23.06.2014 - 18:20:40
02
To sa veru zatial neda.
23.06.2014 - 18:26:58
00
Tu je k tomu trocha teorie a merani , tie grafy su jasne. http://www.mtbonline.co.za/downloads/Rolling_Resistance_Eng_illustrated.pdf


Ano, oni len obsirnejsie rozpisuju, co som sa snazil napisat v skratke. A kedze kazdy jazdime nieco ine, tak clovek musi sam vyzistit co mu sedi tam kde to potrebuje, ako to vlastne je, nie preberat nieco, co niekto napise bez toho aby vedel k comu sa to vztahuje /a taktiez zalezi aj na plasti/

Citujem "Only cyclist who primarily ride od the road should inflate their tyres firmly" je presne to, kde dochadza k zlemu pochopeniu. Oni merali kolko potrebuju v praxi vykon na prejazd urcitym terenom. A je to presne tak, v makkom podklade, hlina, blato, ihlicie, atd. nabusene gumy neprejdu /podobne aj sneh, atd./, alebo prejdu tazsie ako maksie, ale niekedy je lepsie podhustit. Dokonca napr. v piesku je treba brutalne podhustit, aby sa dalo. Ale to su pripady, kedy je najlahsie bajk nosit :P

V Malych Karpatoch po Pezinsku Babu pokial je sucho /co je velmi casto/ je najrychlejsi plast Furious Fred, drzi dobre, len ma slaby behun - co je dan za znizeny valivy odpor, takze je lahke prerazit ho. Vpredu by som sa ho ja osobne neodvazil jazdit :lol:
23.06.2014 - 18:31:05
01
Ten clanok bol fajn, takze uz sa nebudem rozpakovat nakupit sirise pneu v buducnosti. :)
23.06.2014 - 18:36:45
00
Podla profilu mas 72% asfalt , skor by som ubral na sirke :D
23.06.2014 - 18:39:56
00
Nj profil. :D Pri celodenkach ani nezapinam SportsTracker, kedze nevydrzi bateria na starej Nokii. Pri kratsich zas niekedy po par km uvodneho asfaltu padne cela aplikacia a zistim to az ked sa vratim :D . Vacsinu gpxov som este neuploadol. :) Ale je pravda ze toho asfaltu tam bude dost, ale to je len co sa vymotam z centra niekam do lesa. :) Pripade vyslapy na Kolibu, BK atd. A urcovanie % povrchu vyjazdu velmi hrubym odhadom. :) Ale 2,25 NN mi vyhovuje, uvidim ake budu Conti 2,2 RS X-king a MKII. Predny NN ale zjazdim asi az do mrtva pokial zostane taketo sucho. :) Skor mi vadi ze kazdy vyrobca pri udavanej sirke ma realne iny rozmer. :/
23.06.2014 - 19:37:17
00
Mne sa podarilo zdemolovat uz druhy Conti MKII Protection.. Asi vadna seria. Pri prudkej zmene smeru plast hlasno zapukal a teraz hadze do stran. Tentokrat som to mal nahodene s dusou, tlak 2,1atm. Patka v rafiku sedi perfektne rovno.
23.06.2014 - 19:53:09
00
Presne tento problem aj u mojho muza
Plast po doskoku hadze do stran neda sa s tym nic
Urobit
23.06.2014 - 21:12:36
01
Ano presne pri doskoku som chcel skorigovat smer, zapraskalo a hotovo. Najhorsie na tom ze ten plast ma mozno 100km..
23.06.2014 - 21:26:40
00
Mne sa podarilo zdemolovat uz druhy Conti MKII Protection.. Asi vadna seria. Pri prudkej zmene smeru plast hlasno zapukal a teraz hadze do stran. Tentokrat som to mal nahodene s dusou, tlak 2,1atm. Patka v rafiku sedi perfektne rovno.

potrhal si kord... toto by sa u top výrobcu nemalo stávať.... :tmi:
za 15r čo jazdím sa mi to ešte nestalo
23.06.2014 - 22:34:37
00
Ono sa totiz obvykle pletu 2 veci dohromady ..
jedna vec je valivy odpor, kde je stycna plocha guma-podlozka a deformacia pneumatiky/duse, ktora ubera rychlost. Tam fyzika nepusti. Najmensi valivy odpor v reale byva na cestnom plasti nafukanom na 12 barov a mokrom hladkom asfalte :lol:
druha vec je priechodnost terenom, kde privelmi nahusteny plast odskakuje, pripadne, ak je sypky podklad, sa prebara.
No a potom je otazka co znamena teren. Pre bratislavcanov je synonym terenu hladka , tvrda vyfukana cesticka - singlac, kde sa akykolvek naznak kamena privolava paniku a riesi sa zbijackami. Pre Fatrancanov to znamena priemerna hustota 10 korenov a 5 kamenov na 0.5m2. A pre Presovcana znamena teren rozomlete sutraky, kde sa boja aj LKTcka :lol: /uvedeny priklad je len obrazny, nehladajte moc suvislosti :P/


To by sme mohli polemizovať do nekonečna. Ako čo je to terén? Nabombovaný plášť poskakuje v teréne a nekopíruje povrch = uberá energiu, lebo neprechádza plynule, ale doslova poskakuje hore dole - stačí štrková cestička alebo trávnatá lúka (tým nemyslím skoky vo vzduchu). Ďalej čo je to cestný plášť na ceste na mokrom hladkom asfalte? Prerážanie mokrej vrstvičky vody brzdí, iba ak máš na mysli vodu v extrémne tenkej vrstve, ktorá akurát vyplní medzierky medzi kamienkami a živicou (asfaltom)... Jadnoducho debata do nekonečna. Takže prijímam kritiku, ale v tom prípade si sa ani ty nevyjadril jednoznačne ;-)

Ešte k prejazdnosti v teréne - to je priamy súvis s valivým odporom. Mäkký poddajný terén = treba malý tlak a širšie pneu = menší odpor. Inak sa pneu viac zareže do terénu a tým stúpne odpor (prekonáva väčší "schod") a treba viac úsilia na jeho prekonanie až môže nastať preklzovanie (princíp vojenských tankov, strojov či lesných a poľnohosp. strojov = široké pásy alebo pneumatiky s veľmi malým tlakom).
24.06.2014 - 01:29:51
01
Proti poskakovaniu treba fulla :D .. mokry asfalt je mokry asfalt, proste naprsi a je mokry, nic extra v tom nehladaj. Ide to lahsie, auto menej zerie benzin, skor vyletis zo zakruty :P Jednoznacne tazko nieco povedat, tych faktorov je vela, ostatne aj ten test, co typci robili nie je uplne presny, aby sa z toho dali robit brutalne zavery. A tiez plast je dolezity, mam jeden taky priklad, kedysi som vozil Fast Freda. Ten sa musel fukat na 60-70psi .. islo to ako gula na lade, v MK BA terene.
Co sa tyka odskakovania napr. na korenoch, ani tam to nie je jednoznacne, pretoze najrychlejsie korene prejdes tak, ze ich preletis /ako to robi Polc :lol:/. A je to rychlejsie ako na fulle. Kazda deformacia, kazde zhupnutie tlmica ubera energiu, ktora prispieva k pohybu vpred. Ale niekedy je lepsie obetovat trosku energie :)
Inak valivy odpor ... napr. http://cs.autolexicon.net/articles/odpor-valivy/ .. teda presnejsie je to deformacia pneumatiky a deformacia vozovky. Tam kde nedochadza k deformacii vozovky (asfalt,beton,tvrda cesta) je valivy odpor len deformacia a vacsi tlak ho znizuje, kde dochadza k deformacii aj vozovky , uz zalezi na situacii. Tam kde pneumatika odskakuje (a nejde o fulla, ktory to vyzehli), mozme obetovat deformaciu pneumatiky k ziskaniu prejazdnosti. Z mojho pohladu je lepsie jasne a presne vymedzit pojmy, da sa potom lepsie analyzovat a skumat :lol:
Co sa tyka makkeho poddajneho terenu, podhustene plaste su nutne, lenze ten valivy odpor narasta tak, ze niekedy nema zmysel slapat. A niekedy sa stane, ze /vysoky sneh urcitej konzistencie/, ze je vyhodnejsie prerezavat sneh tenkymi nabombovanymi gumami, ako tlacit proti snehu podhustenymi 2.5". Su to vsetko extremy .. najlepsie je proste priamo na mieste si sam vyskusat. Ale asi je lepsie jazdit :D
Z mojho pohladu som si vyjasnil, ze valivy odpor je definovany ako deformacia pneumatiky a deformacia vozovky, zjavne som tie pojmy uz zabudol :D. Debata bola prinosna :) za cenu unudenia ludi, co to ciaju :D
24.06.2014 - 07:54:33
01
Ito , tebe to je jasné od začiatku, to len niekto si mýli pojmy ako valivý odpor , prejazdnosť, trakcia, deformácia povrchu-vozovky/terénu/..Ale snáď si to dosť lopatisticky vysvetlil a debata ohľadom " valivosti" už nebude nutná ..Či?
24.06.2014 - 09:22:50
00
Zabudol si ešte na vplyv šírky pneumatík na valivý odpor... ;-)
24.06.2014 - 09:37:29
01
Mne sa podarilo zdemolovat uz druhy Conti MKII Protection.. Asi vadna seria. Pri prudkej zmene smeru plast hlasno zapukal a teraz hadze do stran. Tentokrat som to mal nahodene s dusou, tlak 2,1atm. Patka v rafiku sedi perfektne rovno.


a mal si original nemecke ci OEM? kua ,to aby som sa bal kupit dalsie, ked moje poderiem...
24.06.2014 - 09:42:51
00
keyboard_arrow_up