no tak to urcite nebol dovoleny
ebike tu dake starsie info:
Legislatíva v Slovenskej republike:
Zákon NR SR č. 8/2009 z 3. decembra 2008 o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov
§ 2
Vymedzenie základných pojmov:
Nemotorovým vozidlom je prípojné vozidlo, vozidlo pohybujúce sa pomocou ľudskej sily alebo zvieracej sily, s výnimkou prípadov podľa písmena f) § 2 [1] a
bicykel vybavený pomocným motorom so zdvihovým objemom valcov nepresahujúcim 50 cm3 s konštrukčnou rýchlosťou neprevyšujúcou 25 km/hod. alebo bicykel vybavený pomocným elektrickým motorom s trvalým menovitým výkonom do 0,25 kW, ktorého
výkon sa progresívne znižuje a nakoniec sa preruší, keď vozidlo dosiahne rýchlosť 25 km/hod. alebo keď vodič prestane šliapať do pedálov.
Taktiež platí pre elektrobicykle § 55 tohto zákona (hovorí o využívaní cyklistických chodníkoch)
http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/default.aspx?PredpisID=208782&FileName=zz2009-00008-0208782&Rocnik=2009Povinnú výbavu na
bicykle resp. elektrobicykle (všetky naše elektrobicykle majú povinnú výbavu) nájdete vo vyhláške č. 464 Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky z 3. novembra 2009, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prevádzke vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách
§ 22, § 23
http://www.povinnavybava.sk/sub_page/povinnavybava_sk/image/povinna-vybava.pdfLegislatíva v EÚ
Cestná premávka elektricky asistovaných
bicyklov - elektrobicyklov (nazývaných tiež v nemecky hovoriacich krajinách "pedelec" a v anglofónnych krajinách "e-bike" ) sa riadi Smernicou európskeho spoločenstva O schvaľovaní typu dvojkolesových a trojkolesových motorových vozidiel - 2002/24/EC. Zo schvaľovacieho procesu sú vyňaté také elektrobicykle, ktorých rýchlosť s asistenciou elektromotora neprevýši 25 km/h a u ktorých je menovitý výkon elektromotora maximálne 250 Wattov (článok 1, oddiel 1h smernice).
Systém elektromotora môže byť aktivovaný len pri aktívnom šliapaní do pedálov, akcelerátor môže elektrobicykel uviesť len do rýchlosti 6 km/h zo stavu pokoja (viď normu EPAC nižšie, v prípade šliapania do pedálov môže byť jeho výkon až do maximálnej asistovanej rýchlosti).
V septembri 2009 začala vo všetkých krajinách EÚ platiť špecifická norma, ktorá ďalej upresňuje požiadavky na elektrický obvod, elektrické káble a spoje elektrobicykla, testovanie batérií, elektromagnetickú kompatibilitu, riadenie výkonu, maximálnu rýchlosť, ktorú možno dosiahnuť vďaka elektrickému motoru, a na meranie maximálneho výkonu. Táto norma má označenie EN 15194 a je tiež známa pod skratkou EPAC (Standard for Electronically Power Assisted Cycles).
V súčasnosti prebieha legislatívny proces na úrovni európskej komisie, ktorá se zaoberá návrhom združenia ETRA (European Twowheel Retailers' Association), ktorej členom je aj náš partner spoločnosť ekolo.cz. Navrhuje sa, aby bol výkon elektromotora zvýšený z 250 na 500 W, čo by umožnilo využitie elektrobicykla aj ťažším jazdcom, prípadne by sa mohol použiť na transport ťažšieho nákladu. Maximálna rýchlosť by zostala zachovaná na 25 km/h. Výsledok tohto procesu možno očakávať približne v lete 2010.