V skratke:
Dôvod prečo sa hodí objemnejší
plášť dozadu - teoreticky vyššie pohodlie, v praxi záleží od konkrétneho plášťa, tlaku, systému (bez duše/s dušou). Pri rýchlom plášti sa tak dá kompenzovať častokrát aj menší grip.
Dôvod prečo bývajú pomerne často užšie plášte vzadu ako vpredu - jednoducho vzadu nepotrebuješ taký
grip ako vpredu, tiež si ľudia myslia že užší plášť znamená automaticky vyššiu rýchlosť/menší valivý odpor. Vzadu býva častá aj rýchlejšia zmes. Alebo výrobca rámu spravil úzku zadnú stavbu a širšie plášte by v blate robili problémy, alebo by sa tam nezmestili vôbec (XC vidlice majú v drvivej väčšine prípadov dostatočnú rezervu aj pri plášťoch ktorých šírka prekračuje tie obvykle používané v kategórii, takže tam taký problém nenastáva tak často).
Ešte plášť s menším objemom zmenší obvod kolesa, čo je síce malá zmena, ale podľa mňa k horšiemu.
Aké je riešenie - ja by som odporúčal dozadu pokojne aj širší, za predpokladu že je dosť miesta v zadnej stavbe a že to bude vhodný typ plášťa. Ak máš vpredu nejaký pomalý plášť, tak by som ho tam nedával - teraz sa ti to nemusí zdať že má nejaký veľký valivý odpor, ale keď ho prehodíš dozadu tak vplyvom vyššieho zaťaženia
kolesa naplno pocítiš ako by spomaľoval.
Nový vhodný plášť by som dal dozadu, ten predný by som tam nechal kvôli držaniu (ak je ešte v pohode). Dozadu by som dal nový plášť kvôli rýchlosti (nedával by som tam nejaký 2,35" plášť z predného kde je predpoklad nízkej rýchlosti) a jazdným vlastnostiam (ojazdené rýchle plášte síce budú stále rýchle, ale držať už budú slabo).