Velky do tazka a maly do superlahka... Co tak 40/26 a viditelne menej budes smydlat presmykom.


Veľký je max 42/ 12, takže žiaden superťažký. Malý 24/32 podobné ako som mal s cestnou kazetou, kde som ešte potreboval o málinko silnejší prevod (22/27).

Aby si naopak nešmydlal prešmykom viac, keďže sa prevodové pomery viac prekrývajú (v závislosti na použitej kezete. ;)

Takže najskôr chyť kalkulačku do ruky a až potom hovor. Čísla neklamú. Odhad zato občas býva mylný. ;) K tomu si nevedel s akou kazetou to používam. A tam býva veľmi veľký rozdiel. Či je to 11 - 36 alebo mnou upravená 12 - 32. ;)
10.10.2012 - 15:07:15
00
nezda sa mi ten privelky rozsah u prevodnikov - 18z. Maximum, ktore poberu 2x10SP presmykace je 15z. U 9SP je logickejsie pouzit 34z. kazetu + 40z. prevodnik a tym zvacsit rozsah vyuzitia "hrubej". Pripada mi to tak, ze 42z. jazdis na tazko po rovine a v terene fidlikas malu...to len taky postreh.
10.10.2012 - 15:12:26
00
lord na tu tvoju velku v lese by som potreboval taketo nieco :lol:

Prílohy:

nohy.jpg
nohy.jpg 67.22 KiB thumb_up0thumb_down

10.10.2012 - 15:21:08
00
Čo je na 18 z.? To že to bežne nik nevyrába, neznamená, že to nemá opodstatnenie. Nedám si dvojprevodík s rozdielom napr. len 14 z (to si radšej nechám 3 prevodník :P ), keď mi potom bude chýbať potrebný rozsah, vzniknú vďaka väčším skokom na kazete väčšie skoky medzi prevodmi (čo vyslovene neznášam) a zbytočne sa budú prekrývať prevodové pomery. ;-)

Ak si opäť prerátaš prevodové pomery medzi 40 a 42 zubovým prevodníkom, zistíš, že to robí minimálny rozdiel = cca pol prevodu až 3/4 prevodu. Koľko zoberú prešmykovače neriešim. Používam 9 rýchlostný systém a funguje normálne. 1,6 obrátok za min, prevod 42/12 - 41,53 km/h na ceste občas chýba ťažší, ale v teréne je to ok. Prevod 40/12 - 38,98 km/h mám na tréningovom ako testovanie pred použitím 42/24.

10 koliečka nechcem, lebo zjemnili prevodové pomery medzi veľkými pastorkami a nie medzi malými, kde to vyslovene potrebujem (spomenutá úprava na 14 - 13 - 12 na konci).

V kopcoch som odjakživa silový. Akonáhle sa terén vyrovnáva idem do spomenutých obrátok.

Je to konečne kombinácia s ktorou som za 17 rokov jazdenia na horskom spokojný. :inlove:

matvej11 aké máš pastorky? Nebudem sa čudovať, ak používam len o jeden prevod ťažšie prevody ako ty. Ak máš napríklad najťažší 40/11 tak by to bolo (v mojom prípade) na cca 43,15 km/h. Teraz mám 42/12 a to je pre 41,53 km/h.

Takže čo tvoja matematika? :lol:
10.10.2012 - 15:33:46
00
sorry, ale matvej pisal o terene a tam prevod 42/12 alebo 40/11 asi tazko pouzijes ;-)
Podla vsetkeho jazdis skor po rovine, kedze mas upravene pastorky s najmensimi poctami zubov...v terene je u 2x9(10)SP logickejsie dat kazetu s co najvacsim rozsahom zubov dajme tomu 11-34, 11(12)-36 a univerzalnejsi velky prevodnik, aby si obmedzil pouzivanie najmensieho prevodnika.
Ale zas kazdy jazdime to, co nam vyhovuje ;)
10.10.2012 - 15:46:29
00
ja mam 9sp 36-12 ale podla mna pri MTB ti matematika moc nepomoze ked nevies aky kopcek ta caka za tym nasledujucim a vycerpanost hraje tiez velku rolu v kopcoch. sypky povrch, blato, listie, pevna lesna cesta pri rovnakom stupani tiez budes kazdy povrch tocit pri inom prevode, matematika ti asi nepomoze.
matematiku mozes pouzivat tak pri asfaltovych rovinkach. ja som to nikdy takto neprepocitaval riadil som sa skor pocitovo ako matematicky.
len chcem povedat ze pri tvojom prevode 42-32 by som fakt nevedel co mam dalej podradit ked prevodnik 24Z je velmi vzdialeny tomuto prevodu. ale ako pises skladame si to vsetci podla seba (a toho kde a co jazdime) preto sa predava taka skala pastorkov a prevodnikov.
10.10.2012 - 16:03:36
00
:-) na základnú otázku, ktorú položil mnavak som odpovedal. Na tvoje romanx a matvej11 "podotázky" tiež. "Komerčné prevody" mi nikdy na horskom nevyhovovali. Môžem za to? :D Na cesťáku bolo hľadanie môjho optima oveľa ľahšie.

Všetky dôvody som napísal. Najsilnejší optimálny prevod, odstupňovanie prevodov (romanx, preto kazeta s väčším rozsahom pre mňa nieje logickejšia ale naopak s menším rozsahom "len" 32-12), náväznosť pri preradení z malého na veľký prevodník a naopak (aby postupnosť radenia bola podľa predstáv - vpredu o jeden a vzadu o 3).

Matvej11 matika sa v tom hodí, lebo metóda pokus omyl by mohla byť drahšia a zdĺhavejšia. Na novom bicykli som tak chvíľu vozil pre mňa zbytočné prevody, na ktoré iba sadal prach a blato (konkrétne 32 a 11 pastorky, keď som mal kazetu 32-11 a trojprevodník 44-32-22).

Sledoval som, aké prevody využívam, aký prevod mi stačí na najťažšie "stojky", kde mi vadia veľké skoky medzi pastorkami, ktorý prevod do rýchla môžem obetovať a pod. Vzal som kalkulačku a rátal možnosti so všetkými dostupnými kazetami a možnými dvojprevodníkmi. Vybral som najbližšie dostupné vecičky, spravil malú úpravu kazety a vyskúšal som to. A výsledok je :inlove:

Prevodníky 42 ku 24 nie sú až tak vzdialené ako sa na prvý pohľad zdá. Spomenul som už náväznosť pri radení. Ide to 24/32...až 24/16 šup na 42/24...12. A opačne. 42/12....24 a preradím na 24/16. Alebo to potiahnem "až" na 42/28 po čom nasleduje 24/18 (čiže vždy vpredu o 1 a vzadu o 3 prevody... s gripshiftom malina). Sprav si tabuľku a spoj si nadväzujúce prevody (24/16 a 42/24 alebo dvojicu 24/18 a 42/28) a hneď "to" uvidíš.

Nikomu som predsa nevnucoval, že "toto" musí mať. Len, že to v pohode funguje a prečo som sa tak rozhodol. ;)
10.10.2012 - 18:34:03
00
Lordovi rozumiem, najmä keď je odkojený na ceste, kde sú jemne odstupňované prevody. Osobne si to v teréne predstaviť neviem, ale to je detail. Každý jazdíme to, čo nám vyhovuje. S Romanom máme totiž trochu iný pohľad na 2-prevodník. My sme ho brali preto, aby sme mohli jazdiť takmer stále na "jednoprevodníku", radiť len vzadu. Preto nerozumieme tvojej náväznosti radenia. :-)

PS: Tiež sa mi zdá takáto kombinácie prinajmenšom zvláštna...
10.10.2012 - 18:50:34
00
tmax, radiť len vzdu je super. Preto som sa rád zbavil troch prevodníkov "aspoň" na dva. :D Chcelo by to skladaciu planétovú prevodovku v náboji kolesa za rozumné peniaze a hmotnosť ako bežné reťazové prevody.
10.10.2012 - 19:00:00
00
kto si mysli ,ze lord jazdi po rovine,tak sa myli,vyslape to co ini,ak nie aj viac,akurat nechodte zanim do kopca ,kde sa neda obiehat,lebo ide silovo-pomalsie a neudrzite balans ,ako ja pri vyslape na skalky a musite zosadnut :)
11.10.2012 - 09:53:48
00
Ahojte, nechcem zakladať novú tému: Teraz mám 2*9. Chcem vymeniť radenie, ale také, čo som si vymyslel, je len 2*10 /Shimano 105, ST-5700/. Budem musieť dať nové len 10 kolo a reťaz, alebo aj prehadzovač? Vmestia sa mi zuby prevodníka do 10-kovej reťaze?
11.10.2012 - 15:07:49
00
10SP retaz je uzsia, neviem povedat. 9SP bike mam v robote a 10SP doma, takze neviem primerat. Podla BF to ide: http://www.bike-forum.cz/forum/kompatibilita-10sp-retezu-10sp-kazety-trojprevodniku-9sp.html
Preco chces dat cestne radenie na MTB?

Kompatibilita 9SP a 10SP:
pasuje:
kazeta 9s + řazení Shimano 9 + hazka Shimano 9 :)
kazeta 9s + řazení SRAM 9 + hazka Shimano 10
kazeta 10s + řazení Shimano 10 + hazka SRAM 9

nepasuje:
kazeta 10s + řazení Shimano 10 + hazka Shimano 9
kazeta 10s + řazení SRAM 10 + hazka SRAM 9

závěr = při upgradu na 10s kazetu musíš vyměnit všechno. Jedině pokud máš šaltr od Sramu, stačí ke kazetě přikoupit řazení – od Shimana.
11.10.2012 - 16:37:38
00
tmax, konečne argument s hlavou a pätou a jasným vysvetlením namiesto domnienok a hlúpeho obrázku. :y: Hneď je aj nezasväteným jasné, prečo je na prevodníky z praktických dôvodov viac uhlov pohľadu.
11.10.2012 - 16:53:51
00
Osobne som sa rozpisal o tom, co mi pripadalo divne. A tmax mi to potvrdil...odlisny pohlad cisto MTB jazdcov vs. byvaleho cestaka jazdiaceho v terene.
11.10.2012 - 17:10:12
00
Ale nenapísal si, prečo. ;-) Napísal to až tmax. A keď poviem sám za seba, tak nie som veštec. ;-)
11.10.2012 - 17:22:05
00
keyboard_arrow_up