presne toto napadlo aj mna.. jedna cast musi vzdy uhnut a je lepsie ked uhne ta lacnejsia a lahko vymenitelna..
02.12.2009 - 07:07:31
00
Skoda, ze vo FOXe problem so zivotnostou (lepsie povedane umrtnostou) puzdier vytrvalo ignoruju. A to sa pritom vzdy pri uvadzani novorocnej kolekcie na trh hovori, ze FOX uz nema co prerabat, ze on uz moze len vylepsovat existujuce funkcne veci. Teraz mu mala firmicka ukazuje, ako vela este musi prerabat v zakladnych veciach aby to bolo normalne funkcne...


moznoze to ignoruju vyrobcovia bicyklov a pouzivaju lacnejsie delene reducery. Zalezi aj od pomeru prepakovania zadnej stavby k zdvihu tlmica, akou silou tlacis na puzdro......
Napriklat GT-cko pouziva tiez system s ocelovym čapom do oka, ale naviac hlinikove vymedzovacie diely maju na sebe "blatníčky", vyvýšené miesto s vybranim do vnútra pre O-krúžok zo strany k tlmiču.
02.12.2009 - 07:20:32
00
... a čo ak je to zámer vyrábať púzdra z mäkšieho materiálu...? Možno uvažujú tak, že je lepšie meniť 2x za rok púzdra ako by sa mal zničiť iný diel, napríklad oko na tlmiči alebo čap ... to by možno bolo drahšie na výmenu.

Puzdra su z makkeho materialu a tiez sa opotrebuvaju (niektore tusim maju nejaku medenu vrstvu, alebo su plastove). To by mal byt ten dielec, co je spotrebak a meni sa.
Delene reducery by mali byt tvrde, co v praxy neplati, lebo su vacsinou z hlinika.

Specialized dava na horny cap (ten sa otaca viacej => skor sa opotrebuje) priemyslene loziska.
Mam dojem, ze to maju aj OEM FOX tlmice v ramoch Specialized. Neviete nahodou, ci je ten otvor na Speciliazed OEM tlmicoch identicky ako otvor pre klzne puzdro pri beznej verzii?
02.12.2009 - 11:03:21
00
Co by tam malo uhnut? Spoj tlmic a vahadlo by mal byt tuhy, hlavne do boku. Aj to by mali zabezpecovat AL reducery/vlozky. Je tiez pravda, ze v niektorych pripadoch nie zadna stavba (v oblasti vahadla) dostatocne tuha. To je ale skor chyba konstruktera, ze sa s tym nedokazal popasovat. A tu by prave riesenie s ocelovou oskou od TF Tuned pomohlo.
03.12.2009 - 19:59:35
00
moznoze to ignoruju vyrobcovia bicyklov a pouzivaju lacnejsie delene reducery. Zalezi aj od pomeru prepakovania zadnej stavby k zdvihu tlmica, akou silou tlacis na puzdro......
Napriklat GT-cko pouziva tiez system s ocelovym čapom do oka, ale naviac hlinikove vymedzovacie diely maju na sebe "blatníčky", vyvýšené miesto s vybranim do vnútra pre O-krúžok zo strany k tlmiču.

1. Ano, to mi tiez napadlo - mozno setria vyrobcovia bajkov. Ale to sa mi zda divne, lebo FOXu tym kazia meno a zeby to FOXu nevadilo?
2. A nielen od pomeru prepakovania, ale aj od sirky v mieste uchytenia tlmica - cim väcsia sirka, tym väcsie namahanie.
3. To s tym GT riesenim si neviem predstavit.

Specialized dava na horny cap (ten sa otaca viacej => skor sa opotrebuje) priemyslene loziska. Mam dojem, ze to maju aj OEM FOX tlmice v ramoch Specialized. Neviete nahodou, ci je ten otvor na Speciliazed OEM tlmicoch identicky ako otvor pre klzne puzdro pri beznej verzii?

Tomuto celkom nerozumiem - kam dava Spesl tie priemysly? A ak sa do oka Foxa robi priemyselne ihlickove lozisko, preco o tom uz davno vsetci nevieme a nemame ho namontovane? :) Ak niekto k tomuto nieco zisti, nech da vediet. Dik.


l_laco, Craobs - tazko sa to vysvetluje, ale uvazujete nespravnym smerom, najlepsie je to vidiet aby ste pochopili. Vsak Craobs o par mesiacov zisti na vlastnej kozi. :) Neodide to lacnejsie alebo to drahsie, proste odide aj reducer aj klzne puzdro v oku tlmica - oba materialy su mäkke, co je uplne nelogicke. Absolutny shit. Na zaciatku tejto sezony som to mal komplet zrepasovane a vydrzalo to NIC. Kedze by ani dalsia vymena za rovnake shitove materialy nic nevyriesila, tak som sa na to vysral a jazdim to tak doteraz. Konecne TF Tuned ponuka riesenie a v podstate si len staci nakupit dost plastovych vloziek do oka tlmica ktore budu odchadzat kym reducer bude prezivat a zivot bude krasne bezstarostny. :D
04.12.2009 - 04:03:00
00
Konecne TF Tuned ponuka riesenie a ...

Presne toto iste riesenie ponuka aj ktorykolvek sikovny sustruznik. Mam to stastie, ze mozem vyuzivat kvalitu, sikovnost a presnost vyroby mojho suseda a tesim sa z peknych nerezovych capov v oboch mojich bikoch (na NRS-ku uz 2 roky).
04.12.2009 - 05:18:23
00
akurat klzne puzdra by som z nerezu nedaval,inak suhlas-radsej si to dam vyrobit...
04.12.2009 - 07:32:16
00
A co myslis ako to urobim ja? Bud kupim 1 sadu od TF a nasledne si dame vytocit na sustruhu, alebo to stocime hned. Mam tu vyhodu, ze co sa tyka hliniku, mozem si zvolit vsetky dostupne materialy. Od A2014 po po super pevne praskove. Momentalne mame stocene puzdra z A7075 T66. Nie ako to blato od Foxu.
A klzne spoje nerez/nerez je najvacsie zlo. Ak dobre nenemazes klzne plochy, tak to ma tendenciu k studenemu zvaru. A potom spoj nerozoberies ani ked sa rozkrajas...
04.12.2009 - 07:57:56
00
presne o tom som pisal ;) pre "nieco" tam je pouzity prave Alu...
04.12.2009 - 08:05:32
00
jj, len konstrukcne zle vyriesene. TF Tuned :y:
04.12.2009 - 08:08:33
00
inak aj fox robi 3-dielne reducery a zalezi na vyrobcovi, ktore si objedna, napr na transition mam prave tieto aj s tesnenim, ako spominal Ja?No!. Tazke nejde ani tak o hambu pre Fox ako pre vyrobcu ramu... Tiez si treba uvedomit, ze klzne puzdro nie je dimenzovane na velke otacanie, takze pri niektorych typoch odpruzenia (napr Maestro) horne klzne puzdra ochadzaju kazdu chvilu
04.12.2009 - 08:08:51
00
tak, klzne puzdra su primarne urcene na pomalobezne aplikacie a kinematika pohybu zadnej stavby hraje podstatnu rolu pri ich vydrzi.
04.12.2009 - 08:13:59
00
Inak som rad, ze sme sa viaceri viacmenej zhodli, ze to standardne riesenie je naprd.
04.12.2009 - 08:16:40
00
Tomuto celkom nerozumiem - kam dava Spesl tie priemysly? A ak sa do oka Foxa robi priemyselne ihlickove lozisko, preco o tom uz davno vsetci nevieme a nemame ho namontovane? :) Ak niekto k tomuto nieco zisti, nech da vediet. Dik.

Dava ich tam, kam som napisal. Nadavaju tomu cartridge bearing rear shock. Je tusim len v jenom cape tlmica a robia to aj na ramoch s klasickym ramovym troluholnikom (SJ 2009,Pitch 2009).
http://p1.pinkbike.com/photo/2433/pbpic2433919.jpg
04.12.2009 - 12:32:48
00
jfab, samotne nahradenie Al reducerov ocelovymi nevyriesi problem - aj ocelove reducery znicia to mäkke klzne lozisko v oku tlmica, lebo je tam pouzity uplne nahovno princip delenych reducerov. Ak su vyrobene presne a ich vnutorny priemer vrtania je tiez presny (nie je vola medzi nimi a upinacou skrutkou), tak ho znicia pomalsie, ale aj tak je to otazka casu. Prinos riesenia od TF Tuned spociva v uplne inom pohlade na reducer ako taky (jeden nepreruseny nosnik) a vdaka tomu vyrazne rovnomernejsie rozlozenie sil.

Warzone, Al je tam akurat tak na 2 veci...

Pokusil som sa to nakreslit aj so zobrazenim posobenia sil. Robil som to v Painte od oka, takze su tam odhylky od osi rotacie, ale to je nepodstatne pre pochopenie principu.

Prílohy:

hlavny cap.jpg
hlavny cap.jpg 219.52 KiB thumb_up0thumb_down

04.12.2009 - 18:06:10
00
keyboard_arrow_up