tak to sa da jednoducho opravit v domacich podmienkach ak si trochu technick zdatni...vyzera to na model 07-08 co uz je dost aj na tesnenia....su tam pouzite o kruzky
1. unik cez ventilok hore alebo dole na lavej nohe.... zistis nanesenim jarovej vody..bublinkuje-unika
2.okolo zatky lavej nohy, cez zavit.. pod nim je O-kruzok...(vypustit vzduch z oboch komor vysrobovatvrchnu zatku vymenit kruzok namazat vazelinou zavit a zasrobovat)
3.ak zo spodu okolo ventilu tak je tam tiez malicke tesnenie...
4.z ventilov .. vysrobovat autoventyl a vymenit
5. ak medzi komorami nalej na piest z hora 5ml hustejsieho oleja.. ak nepomoze treba ju rozobrat a vymenit O-kruzok na pieste
vsetky tieto tesnenia-Okruzky kupujem vo vodoinstalacnych potrebach ;)
http://www.ivelo.cz/servis-tipy-rady/domaci-servis-kol/rockshox/
tu je toho popisaneho o rebe a problemoch vela:
post426072.html#p426072
24.08.2010 - 06:34:21
01
neviem kade ti to vytlaca skus to nakreslit na foto vidlice po vcerajsom servise som tiez zistil ze mi pusta ventyl pozitivnej komory,tak vysroboval vrch namazal zavit vazelinou, nalial na piest troska oleja, zavrel, vymenil vnutro autoventilu,nafukal a drzi ^_^ hura na dubnicak :rock:
25.08.2010 - 06:39:27
00
ak si to poslal do exima celkom sa nacakas a este aj zaplatis :x
25.08.2010 - 20:34:37
00
Prizivim sa na tejto teme :), mam podobny problem, ale je to nova Reba SL 2010 DualAir, ide o to, ze uz po nafukani negativky ked vyberiem pumpu a zalozim znova, tak je tam o 10Psi mensi tlak, ako som nafukal a asi po dni, dvoch mi tlak z 80Psi klesne na 50 a tam ostane, v pozitivke ziadne zmeny nerobi, cim to moze byt ? si myslim, ze mozno aj ventilom, lebo ked vytahujem aj ked rychlo, tak nieco ujde, ze sa ventil tak rychlo nezatvori..., alebo niecim inym, neviem..., dat to radsej reklamovat, alebo sa to da spravit aj doma, lebo by som to musel posielat az do Ceska... :/
13.11.2011 - 11:10:09
00
K tomu problému vyššie (viem je to už dávno) bolo zrejme poškodené tesnenie na spodu negatívnej komory. Na 90% tesnenie okolo prútu čo stláča piest (dynamické) poprípade tesnenie medzi dnom komory a vnút. nohou (stabilné). Tým pádom bola tlakovaná celá vnútorná noha a tlak v nej vytláčal prachovku von.

Roflex:
Pri odskrutkovávaní pumpy nezvykne uniknúť veľa vzduchu. Ten vzduch čo unikne pri odskrutkovávaní pumpy nie je z komory ale z hadičky pumpy. Vtedy keď ten vzduch unikne, je už ventil komory zavretý.

Problém merania nastáva pri nasrkutkovávaní pumpy. Ak ju namotnuješ, unikne z relatívne malého objemu vdzuhu veľká časť do hadičky pumpy a tak je meranie skreslené.

Ak chceš objektívne odmeriať tlak v tejto komore, tak musíš natlakovať hadičku pumpy skôr ako sa otvorí ventil. Každá lepšia pumpa sa dá takto natlakovať. Čiže potom nafúkaš hadičku na očakávaný tlak a definitívne dotiahneš pumpu na ventil a vtedy sa prepojí komora s pumpou. Tlak ktorý nameriaš je určite menej skreslený ako ten čo si meral "klasicky".

Skús teda namerať tlak ešte raz. ;)
13.11.2011 - 11:32:31
00
Dik, no bol som to zmerat tvojim sposobom, tak pozitivka ostane aj bez aj s natlakovanim taka ista ako bola nafukana a negativka bez natlakovania je o 10 menej a s natlakovanim je taky isty tlak, cize to moze byt, kedze pozitivna komora je o dost vacsia ako negativka, ale musim este pockat take 2 dni, ci sa potom ten tlak v negativke zmensi...
13.11.2011 - 12:45:15
00
Presne tak, takže napíš o pár dní. ;)
13.11.2011 - 12:46:39
00
Pokiaľ vidlica jazdí tak ako má, tak tam neni čo riešiť. To že sa ti rapídne zmenil tlak v negatívnej komore by si cítil pri jazde tak že by vidlica kopala, musel by si pridať na odskoku aby sa vracala pomalšie a hlavne, bola by necitlivá na malé nerovnosti.
Tak ako napísal Lapierre, tlak ti klesne vždy keď znovu pripojíš pumpu a keďže negatívna komora je skutočne malá, ten pokles je väčší ako u pozitívnej komory, ktorá je veľká a tak má veľký objem vzduchu.
13.11.2011 - 14:56:29
00
no ono, ked som cez sezonu dlhsie nepozrel tlak/nefukal, tak bola aj tvrdsia, bol som dost nespokojny s tlmenim, cize to bolo asi tymto..., takze to asi ma vplyv...
13.11.2011 - 16:04:55
00
Presne tak, takže napíš o pár dní. ;)

Takze asi to od niekial unika, meral som to dnes, vcera som este kus pojazdil, takych 5km..., meral som to oboma sposobmi, bez natlakovania - o 20Psi menej, s natlakovanim o 10Psi menej - negativka, positivka je bez zmeny oboma sposobmi... :/
15.11.2011 - 22:59:59
00
Takže jedno z dvoch tesnení to má už za sebou. :)
15.11.2011 - 23:40:18
00
Je to mozne, ze ani za rok by bolo znicene ? teda je to lepsie poslat na reklamaciu, ci to zrobim aj doma, teraz by som to aj poslal, kedze jazdit natom uz moc nebudem, ale pre buducnost, dik
16.11.2011 - 00:34:20
00
osobne odporúčam reklamáciu .. vymenia ti tam všetky tesnenia, pretože oni nemajú čas a ani možnosť testovať kadiaľ ten vzduch uniká a meniť len jedno tesnenie, tým pádom máš kompletne pretesnenú vidlicu, čo určite nie je na škodu
16.11.2011 - 06:34:23
00
Ako má dlho vydržať tlak vzduchu vo vidlici? Mám podozrenie že nová Reba postupne po pár dňoch pomaličky púšťa vzduch...
31.12.2014 - 19:56:32
00
Alebo je v zime normálne, že to 100% netesní? Stiahnuté tesnenia, tuhé mazanie... Nikto nejaký názor?
04.01.2015 - 20:44:49
00
keyboard_arrow_up