Takže tu je návod,ako prejsť z 3-prevodníka (prípadne z 2-prevodníka) na 1 prevodník,pričom zostane zachovaný dostatočný počet prevodov-v prípade 3-prevodníka 24-32-42 a kazety 11-36 budú na jednoprevodníkovom systéme chýbať 2 najrýchlejšie a jeden najľahší prevod-to v prípade,ak ponecháme stredný 32-zubový,a kazetu "vylepšíme" o fajn vychytávku General Lee Leonardi-vyrába sa vo verzii 4 pastorky pre kazety Sram ,aj vo verzii 3 pastorky pre kazety Shimano(táto verzia je zatial nedostupná),takže objednal som tú verziu pre kazetu Sram.Potom už len menšia úprava-demontáž najmenšieho a najväčšieho prevodníka+malá úprava-vypodloženie stredného prevodníka (podložky 2,2 mm),by sa posunula reťazová linka viac do stredu kazety,a už len čakať na dobierku.
Je to finančne ovela menej náročné,ako cenovo premrštené sady Sram 1 x 11,pričom je menej iba o jeden prevod-takže kto chce,smelo do toho-tu je link na tú vychytávku-cena cca 100 Eur:
http://www.koloshop.cz/kazeta-a-pastorky-horske-10sp.-244/general-lee-leonardi-racing-adapter-kazety-sram.html

Prílohy:

SAM_0094.JPG
SAM_0094.JPG 234.7 KiB thumb_up0thumb_down

SAM_0093.JPG
SAM_0093.JPG 207.72 KiB 3 thumb_up0thumb_down

SAM_0097.JPG
SAM_0097.JPG 348.45 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil Dano5 dňa 06.06.2017 - 13:41:56, celkovo upravené 1 krát.

15.10.2013 - 19:41:28
06
Daj potom vedieť ako si spokojný, celkom ma to zaujíma. O najľahšie prevody sa moc nebojím, skôr či mi nebudú chýbať pri asfaltových presunoch tie ťažšie (momentálne jazdím 36-22/11-34 9spd). Lebo sem tam človek potrebuje prejsť po asfalte naspäť tak 20-30 km a väčšinou po celom dni je rád keď to aspoň trochu odsýpa.
15.10.2013 - 19:51:53
01
Este doriesit padanie retaze a bude to fajn. Problemom je totiz pouzitie standartneho prevodnika a tym padom je mozne ze ak to budes mat vzadu na najmensom ci najvecsom, tak vpredu sa to bude snazit prehodit (retaz budu chytat nabehy). Takze bud voditko alebo speci prevodnik (niekto uz myslim vyraba prevodniky podobne ako ma sram v 1x11 cize bez nabehov a kazdy druhy zub sirsi)
15.10.2013 - 19:53:36
00
pri pouziti 2x9 retaz nepada, aj ked tam dam spaniela. pri tomto to retaz bude krizit menej...
15.10.2013 - 20:04:20
01
uvidíme,preto som tam nechal prešmyk,je nastavený tak,aby pri zaradení najväčšieho pastorku bola reťaz tesne pri klietke-najmenší prevodník som zo strednou jazdil bežne-nebol ani náznak zbiehania
15.10.2013 - 20:05:37
00
Špeciálne prevodníky už robí http://www.wolftoothcycling.com/ a aj http://www.raceface.com/components/rings/rings/single-ring-narrow-wide/
15.10.2013 - 20:11:53
00
A aky to ma cele zmysel/prinos?
15.10.2013 - 20:22:41
01
za tie peniaze podla mňa rozhodne nie :tmi: až sa dostanú na cenu s kazetou do cca 30-40€ nech pošlú maila..
15.10.2013 - 20:26:14
01
mensi prevodnik = mensia sanca ze ho niekde urves alebo tiez vacsia priechodnost terenom, "zjednoduchsenie" ovladania a znizenie celkovej hmotnosti o par gramov (prevodnik, radenie, presmyk, bowden a lanko). Aspon to su dovody preco by som na to chcel prejst, problemom je ze mam genialne kluky s 120 roztecou.
15.10.2013 - 20:29:44
02
no mohlo by to byť aj lacnejšie-možno časom bude-ale stále je to menej ako šialenosť od Sramu-kazeta XX-1199 cena cca 250 Eur ...
http://www.koloshop.cz/kazeta-a-pastorky-horske-10sp.-244/sram-xx1-xg-1199-kazeta-10-42z..html
15.10.2013 - 20:31:32
00
Žiadne radenie vpredu, priestupnosť, zbavenie sa trieskania reťaze o prešmyk, zbavenie sa padania reťaze s vhodným prevodníkom a možno vodítkom. Pre toto by to bolo zaujímavé pre mňa.
15.10.2013 - 20:31:38
02
Ked si uvedomis ze ide o najvacsie kolieska ktore podla mna preziju 3 kazety ktore budes menit... Tych 100-120 je zatial dost, ale takych 60-70 by uz bolo celkom realnych.
15.10.2013 - 20:33:29
00
Možno tomu nerozumiem, ale trocha mi uchádza praktický význam celej tejto jednoprevodníkovej a čiastočne aj dvojprevodníkovej módy pri bežnom jazdení.

Rozsah prevodov, hlavne tých do rýchla, sa týmto dosť výrazne obmedzí. Ľahké prevody sa síce dajú nahnať brutálnou kazetou, tam to ale tiež ide na úkor jemnejšieho odstupňovania.

Pri pretekárskom použití, kde sa počíta každý gram sa to ešte dá pochopiť, ale na bežné použitie tam stále vidím viac problémov ako prínosov. O cene ani nehovoriac.
15.10.2013 - 20:37:29
03
Vacsinu spominanych vyhod ma aj 2x9, kde v podstate staci zhodit najvacsi prevodnik.
Pri rieseni s jednym prevodnikom by mi urcite chybali najlahsie prevody. Po rokoch propagandy o tom ako treba spravne radit , dodrziavat retazovu linku ..., mi staci sa na toto cudo len pozriet a je mi z toho zle :)
15.10.2013 - 20:46:13
02
aká lepšia priestupnosť terénom proti 2 prevodníku? keď stredný prevodník tam vlastne ostane?
výhoda v prevodoch je že si klikám len vzadu, a je fakt že vzadu to znesie väčšie prasačiny a kludne aj radenie za plného záberu, ale tá reťaz bude v krajných polohách teda v úžasnej linke.. ja už som aj z 2x9 spravil 2x8 :)
15.10.2013 - 21:02:28
04
keyboard_arrow_up