Niečo na vysvetlenie o valcoch:
Valce sa používajú buď na rozjazdenie, alebo ako náhrada jazdenia v zime. Na rozjazdenie nepotrebuješ lámať ťažké prevody a siliť sa, ale sa vykmihať. A v zime je to podobne. Namiesto hodiny - dvoch mrznutia a šmykania sa na ľade stačí hodina na valcoch. A opäť, v zime sa nejazdí na silu, ale na frekvenciu a vytrvalosť. No a aj preto, aby si riť a aj celé telo neodvykli.
Moje skúsenosti z valcov sú také, že sa rozjazdievam na ľahkom prevode (39x21-19) a potom točím tiež nie veľmi ťažký (53x19-17). Skôr si strážim pulz a rýchlosť. Napríklad viem, že ak točím pri prevode 39x19 cca 100 otáčok za minútu, tak by som mal mať na tachometri cca 23-24 kmh. A podobne mám spočítané aj iné prevody. Skúsenosti mám také, že čím mám ťažší prevod, tým je aj väčší odpor na pedáloch. So zvyšujúcou sa rýchlosťou síce nerastie odpor vzduchu, ale rastie odpor vo valcoch a cítim to.
A počul som, že výhodou trenažéra so vzduchovou brzdou je, že ten ventilátor si pekne ovieva chrbát.
No a výhody valcov oproti trenažéru:
- na valcoch sa naučíš jazdiť rovno
- na valcoch sa naučíš jazdiť ekonomickejšie, všelijaké to krútenie celým telom hrozí pádom z valcov
- nutnosťou rovnomerného šliapania sa naučíš šliapať kruhovo, dupanie do pedálov ťa zhodí z valcov
- naučíš sa jazdiť viac frekvenčne a nie silovo (ale to je len moja domnienka, súvisí s predchádzajúcimi dvomi tvrdeniami, neoverené)
- menej zaťažuješ
rám bicykla, najmä zadnú stavbu
- ak chceš vidieť ako rýchlo jazdíš alebo koľko si prešiel, tak nemusíš maturovať, ako prehodiť magnet a snímač otáčok spredu dozadu.
Medzi nevýhody patrí, že je šanca skôr si ustlať a prípadne aj rozmlátiť nejaký ten nábytok. A druhá nevýhoda je, že derieš dve gumy, na trenažéri len tú zadnú.