Niečo na vysvetlenie o valcoch:
Valce sa používajú buď na rozjazdenie, alebo ako náhrada jazdenia v zime. Na rozjazdenie nepotrebuješ lámať ťažké prevody a siliť sa, ale sa vykmihať. A v zime je to podobne. Namiesto hodiny - dvoch mrznutia a šmykania sa na ľade stačí hodina na valcoch. A opäť, v zime sa nejazdí na silu, ale na frekvenciu a vytrvalosť. No a aj preto, aby si riť a aj celé telo neodvykli.
Moje skúsenosti z valcov sú také, že sa rozjazdievam na ľahkom prevode (39x21-19) a potom točím tiež nie veľmi ťažký (53x19-17). Skôr si strážim pulz a rýchlosť. Napríklad viem, že ak točím pri prevode 39x19 cca 100 otáčok za minútu, tak by som mal mať na tachometri cca 23-24 kmh. A podobne mám spočítané aj iné prevody. Skúsenosti mám také, že čím mám ťažší prevod, tým je aj väčší odpor na pedáloch. So zvyšujúcou sa rýchlosťou síce nerastie odpor vzduchu, ale rastie odpor vo valcoch a cítim to.
A počul som, že výhodou trenažéra so vzduchovou brzdou je, že ten ventilátor si pekne ovieva chrbát.

No a výhody valcov oproti trenažéru:
- na valcoch sa naučíš jazdiť rovno
- na valcoch sa naučíš jazdiť ekonomickejšie, všelijaké to krútenie celým telom hrozí pádom z valcov
- nutnosťou rovnomerného šliapania sa naučíš šliapať kruhovo, dupanie do pedálov ťa zhodí z valcov
- naučíš sa jazdiť viac frekvenčne a nie silovo (ale to je len moja domnienka, súvisí s predchádzajúcimi dvomi tvrdeniami, neoverené)
- menej zaťažuješ rám bicykla, najmä zadnú stavbu
- ak chceš vidieť ako rýchlo jazdíš alebo koľko si prešiel, tak nemusíš maturovať, ako prehodiť magnet a snímač otáčok spredu dozadu.

Medzi nevýhody patrí, že je šanca skôr si ustlať a prípadne aj rozmlátiť nejaký ten nábytok. A druhá nevýhoda je, že derieš dve gumy, na trenažéri len tú zadnú.
17.08.2007 - 23:29:01
02
Tento rok v marci v Chorvátsku. Jeden deň zapršalo a tak sa gumkáči vykmihávali na valcoch.

Prílohy:

P1030335.JPG
P1030335.JPG 554.68 KiB thumb_up0thumb_down

17.08.2007 - 23:36:25
00

Mas to doma? Skusal si to niekde?
20.08.2007 - 14:25:08
00
Niečo na vysvetlenie o valcoch:
Valce sa používajú buď na rozjazdenie, alebo ako náhrada jazdenia v zime. Na rozjazdenie nepotrebuješ lámať ťažké prevody a siliť sa, ale sa vykmihať. A v zime je to podobne. Namiesto hodiny - dvoch mrznutia a šmykania sa na ľade stačí hodina na valcoch. A opäť, v zime sa nejazdí na silu, ale na frekvenciu a vytrvalosť. No a aj preto, aby si riť a aj celé telo neodvykli.
Moje skúsenosti z valcov sú také, že sa rozjazdievam na ľahkom prevode (39x21-19) a potom točím tiež nie veľmi ťažký (53x19-17). Skôr si strážim pulz a rýchlosť. Napríklad viem, že ak točím pri prevode 39x19 cca 100 otáčok za minútu, tak by som mal mať na tachometri cca 23-24 kmh. A podobne mám spočítané aj iné prevody. Skúsenosti mám také, že čím mám ťažší prevod, tým je aj väčší odpor na pedáloch. So zvyšujúcou sa rýchlosťou síce nerastie odpor vzduchu, ale rastie odpor vo valcoch a cítim to.
A počul som, že výhodou trenažéra so vzduchovou brzdou je, že ten ventilátor si pekne ovieva chrbát.

No a výhody valcov oproti trenažéru:
- na valcoch sa naučíš jazdiť rovno
- na valcoch sa naučíš jazdiť ekonomickejšie, všelijaké to krútenie celým telom hrozí pádom z valcov
- nutnosťou rovnomerného šliapania sa naučíš šliapať kruhovo, dupanie do pedálov ťa zhodí z valcov
- naučíš sa jazdiť viac frekvenčne a nie silovo (ale to je len moja domnienka, súvisí s predchádzajúcimi dvomi tvrdeniami, neoverené)
- menej zaťažuješ rám bicykla, najmä zadnú stavbu
- ak chceš vidieť ako rýchlo jazdíš alebo koľko si prešiel, tak nemusíš maturovať, ako prehodiť magnet a snímač otáčok spredu dozadu.

Medzi nevýhody patrí, že je šanca skôr si ustlať a prípadne aj rozmlátiť nejaký ten nábytok. A druhá nevýhoda je, že derieš dve gumy, na trenažéri len tú zadnú.

Super! Takuto nejaku odpoved som ocakaval. Akurat jedna pripomienka. Videl som niekde na webe valce, ktore maju cez nejaku gumu/lanko urobeny prevod aj na predny valec, takze sa toci aj ten -> nemusis prehadzovat snimac dozadu.
20.08.2007 - 14:30:13
00
Roman, to co uvadzas su take trenazery do posilovni pre slečinky. A problem vznikne, lebo nato nekupis nahradne dielce.

z tohoto prospektu to nevyzerá, ale má to klasickú 4-hrannú koncovku a oska je trikrát uchytená na priemysloch, takže určite nie pre slečinky :roll:
20.08.2007 - 14:39:09
00
z tohoto prospektu to nevyzerá, ale má to klasickú 4-hrannú koncovku a oska je trikrát uchytená na priemysloch, takže určite nie pre slečinky :roll:

Ta vymenitelnost kluk je dolezita. Tak potom je to v poriadku.
20.08.2007 - 21:09:38
00
Aky odpor tam chceš meniť? Na rovnej ceste s vetrom do chrbta ti kto mení odpor? Jediný odpor čo ti vzniká je valivý odpor kolies a nejaká strata vo valcoch. Čiže v podstate je to len na frekvenčné šlapanie.

:D Giro! Tvoje nazory si zvycaje velmi vazim, ale teraz som sa besne narehotal. No dobre, teraz vazne. Predpokladajme, ze kazdy co ide na bike trocha si zatrenovat a nie sa len previezt skusa ist co najrychlejsie. No a ak zanedbame valivy odpor a odpor lozisk atd.. co by teoreticky mohol byt konstantny odpor, tak tu uz mame len odpor vetra (vzduchu). Predpokladajme teda ze sme na rovine a vietor nam fuka do chrbta rychlostou 30 km/h (ostatne odpory sme zanedbali). Tak svistime dopredu 30 km/h mame pocit ze je bezvetrie. Potom ale ak ideme napr 35 km/h tak mame pocit ze proti nam fuka rychlostou 5 km/h. No a nebudem unavovat fyzikou, ale v podstate budeme mat pocit ze odpor rastie z druhou mocninou rychlosti. (cize geometricky a nie linearne).
Teraz s5 ku valcom. Sedim si na biku v obyvacke slapem ako blazon na valcoch a pozeram pritom telku. A nech slapem ako chcem tak ten vietor nie a nie fukat oproti. No a kedze toto bola len tereticka uvaha, pretoze valce nemam (zatial) tak by ma zaujimalo ako to je. Ci sa na tom da citit zataz ako ked slapem cca 50 km/h s vetrom v chrbte, alebo je to uz na tych valcoch take nebezpecne, ze by som tak rychlo slapat nemal... Alebo ci sa tam da menit nejako odpor, ze by som mal pocit ako keby slapem oproti vetru. Alebo "AKE TO VLASTNE JE"? Nechce sa mi dat neviem kolko litrov za to aby som si to skusil, radsej si necham poradit.
No dobre, Giro, dufam, ze som si ta nepohneval, ale musel som si rypnut :o))) Caf.

V pohode, ale myslím, že Joko ti ďalej pekne vysvetlil ako som to myslel. Odpor vo valcoch so zvyšujúcou sa rýchlosťou nemôže byť konštantný. Vo svojom tvrdení som zabudol napísať, že po rovnej ceste za konštantej rýchlosti. Vsjo jasno?
27.08.2007 - 16:56:38
00
maslino ulje - to samo najlepšio - niekto bol v Croacii?
27.08.2007 - 20:36:12
00
:-D trefa :-D
28.08.2007 - 07:14:53
00
Išiel by som... No ale keďže sa nezadarilo teraz v lete, tak sa viac teším na marec.
28.08.2007 - 21:35:48
00
Tento rok som si zabezpecil trenazer. Zatial velka spokojnost. Len bezdrat tachometer blbne, lebo senzor som musel prehodit dozadu a akosi sa mu nepozdava vzdialenost a pocet "prekazok" medzi senzorom a prijimacom. Ale to neni podstatne. Trenazer zatial funguje dobre a som spokojny.

btw. tacx 1810 speedmatic
27.11.2009 - 10:50:12
00
Zdravim....prave riesim dilemu aky trenazer si zabezpecit domov....Premyslam nad znackou Tacx,ale vraj nie je zla ani Elite.Ma niekto osobne skusenosti??
Tacx Satori Blue T1860 alebo Elite Wireless Digital Fluid....popripade nieco ine??
Dik za rady ;)
08.12.2009 - 10:00:54
00
Mne bol odporúčaný od pár bikerov Elite z nižšej rady, a som sním spokojný. Myslím že sním nič nepokazíš. Ja som nepotreboval žiadne extra vychytávky, len šlapať a nastavovať si odpor. S vyššími radami nemám skúsenosti.
08.12.2009 - 10:05:29
00
Tacx Satori som včera skladal a pekne som si pri tom ponadával na seba kôlli tomu že som zapatrošil manuál a na mizozemcov za to že v dobe imbusova a torxov používajú šróby na krížový šrobovák :tmi:
Scelo by to aby ma niekdo o šiestej zhodil z postele a posadil na bike lebo keď jazdím po práci večer som taký vybedený že mi nejde spať.
08.12.2009 - 10:51:37
00
To preto, ze mas heavy ugly L... :rofl:
08.12.2009 - 11:00:54
00
keyboard_arrow_up