Marcellito, si trochu, ako to povedať, naivný. Tá "živosť" absolútne nezávisí od toho, či sa prenáša signál drôtom alebo nie (signál sa šíri rýchlosťou svetla) ale od konštrukcie konkrétneho zariadenia.
Drôt obnáša 2 slabé miesta z hľadiska spoľahlivosti: môžeš ho urvať a problémy s kontaktami bývajú pravidelne na programe. Ja vozím Ciclosport HAC-5, je to bezdrôt s kódovaným prenosom a asi 1500 km čo sme spolu žiadny problém. Okrem toho, že som vlastnou blbosťou odpráskol snímač kadencie. S tým, že nejazdíš v hale, každý normálny výrobca pri konštrukcii počíta (Tesco výrobkov sa to asi týkať nebude).
Čo sa týka merania výšky, neexistuje nič presnejšie a zároveň operatívne použiteľné ako barometrický výškomer. Ako som už písal inde, presnejší je už iba teodolitový ťah. Pokiaľ to, čo som ti napísal, je z tvojho pohľadu "chyba", v skutočnosti je to "vlastnosť". Každé meranie výšky začína tým, že prídeš na miesto so známou nadmorskou výškou a na ňom nakalibruješ alebo od neho (ak je to nivelačný bod) začneš viesť teodolitový ťah, na referenčných bodoch je závislé aj (nepresné) meranie výšky GPSkom. Pokiaľ je stabilné počasie (tlak) tak máš metrovú presnosť... a na tieto účely by ťa ani +/- 5 m nezabilo (ba ani +/- 10). Samozrejme pokiaľ sa ti v priebehu výjazdu tlak zmení, tak sa nevrátiš do východiskového bodu s tým, že budeš mať rovnakú výšku ako na začiatku. Prístroj totiž nemá odkiaľ vedieť na aký atmosférický tlak to má vztiahnuť (toto sa dá eliminovať častejšou kalibráciou na miestach so známou výškou... rázcestníky, vrcholy...).
Tento princíp bol dosť dlho dobrý zememeračom a dodnes je dostatočne dobrý letcom, tak nevidím dôvod, prečo by nebol dostatočne dobrý aj tebe
)