Kedze vozim HT a uvazujem nad prechodom na celopruziak chcem sa zainteresovanych opytat aku maju skusenost so stupavostou resp klesavostou tychto bikov.

1. Stupanie
Konkretne sa mi jedna o to ze mam modelovy kopec s urcitym kostantnym sklonom ktory teraz jazdim na pevnom zadku a 80mm vidle tak tak ze ho vyjdem, staci male nesustredenie, nepozornost alebo chyba v technike dvihne mi predok a som jasny.

Uvazujem o fulle ktory ma 120-140mm zdvihu vpredu aj vzadu, Je mi jasne ze geometria je tomu prisposobena ale stale mi to nejako nestimuje a mam pocit ze vyslapat ten kopec bude asi nerealne ked do toho este pripocitam ze si zadna stavba sadne do vacsieho sagu je to pri jazde do kopca z fyzikalneho hladiska dalsie minus.

2. Klesanie
Zoberme si teraz opacny pripad prudke klesanie bez nejakych kamenov a podobnych zalezitosti, niekto zvykne davat nizsie sedlo, niekto stoji za zadkom za sedlom... pri mojej predpotopnej vidlici s realnym zdvihom max 50mm sa mi predok nejako vyrazne neponara... co vsak 140mm linearneho zdvihu chodiaceho skoro na doraz + zadna stavba ktora ma tendenciu "vyjst zo sagu?" Neviem ci som to popisal pochopitelne.

Zaujimali by ma vase skusenosti, je mi jasne ze to zas nebude tak horuce inak by sa tie fully nevozili stale viac a viac ale myslim ze debata na tuto temu tu este nebola. (alebo hej?) :)
29.07.2008 - 11:49:04
00
ROpa prepac za vyraz, ale "hovno o tem vis" (ber to ako srandu):lol:

Stupanie - ad1/ bude lepsie, lebo bude zadna stavba jemnejsie kopirovat nerovnosti a tym padom bude bajk stabilnejsi
ad 2/ vacsinou su fully s dlhsim razvorom, takze plati lepsia stupavost

Klesanie - no comment
29.07.2008 - 12:04:03
00
Urcite hlavne po kamenoch ti to nebude odskakovat je to pohodlna vec.Mam odskusane a je to ina liga.Ja som mal zdvih 100mm a uplne mi vyhovoval vyssi by som nechcel.
29.07.2008 - 12:20:56
00
Cim nizsi predok tym sa lepsie stupa. Takze ak ta to moc trapi, alternativa by bola vidla s rychlim znizenim zdvihu, bez ohladu na to, ci mas full alebo HT.

Najaktualnejsi prehlad nemam, ale do uhava asi pripada:
ETA od Marzocchi
IT od Manitou
ladeny Suntour od Milana

Ja mam to prve a do prudsich kopcov casto pouzivam.
29.07.2008 - 12:21:12
00
Suhlasim s tym, ze trakcia zadneho kolesa je vyrazne lepsia a aj kamene/korene sa daju prejst v narocnom stupani na fulle jednoduchsie, ale zas zanorenie "zadku" v strmych stupaniach na hranici jazditelnosti je pri fulloch so zdvihom vzadu 13 cm a viac celkom problem. A nejde len o väcsi sag na tlmici, ale aj o odlahcenie vidlice, na ktorej sa sag naopak znizi. V praxi to znamena tolko, ze vo velmi strmych stupaniach sa geometria meni vyrazne k horsiemu a dost stazuje vyslap. Ja to mam vyriesene vidlicou Manitou s IT a nemam problem, inak by som niektore kopce asi nedal.

Ku klesaniu len tolko, ze teoreticky mas pravdu aj v tomto, ale prakticky sa to neprejavi v pozorovatelnej miere, takze na toto pokojne zabudni.
29.07.2008 - 12:31:03
00
Presiel som z HT KTM ultracross 17" na full GT Force 3 "L" so zdvihmi 140 vpredu a 150 vzadu a poviem ti ze je to neskutocny rozdiel. Stupanie pod chatou Lajoska (na trati 1.Kosickeho bike maratonu) som na HT presiel tak ako pises. Pri akejkolvek chybe nasledovalo tlacenie. Teraz na fulle to vyjdem uplne v pohode. Ked si to chcem este ulahcit zvih prednej vidly spustim zo 140 na 100 a "nema problema". O zjazdoch sa ani nebudeme bavit tam si upne vedla. Na Salzke "53-ke" po 38 km nasledoval technicky zjazd cca az po 50 km. Tam som predbehol vela ludi len vdaka fullu a hlavne vyssim zdvihom. Jednoducho som to pustil po tych kamenoch. Full odpusta male chyby v technike jazdy HT nie.
29.07.2008 - 12:32:42
00
CP sa netreba báť, určite je to dobrá volba a nie krok späť.
Prechod z HT je trošku zvláštny, lebo po nasadnutí sa celý bike mierne ponorí, ale je to len prvý dojem.
Stúpavosť je lepšia a ak sa ti podarí dať vidlu s menitelným zdvihom (inú by som ani nechcel) tak vôbec nemáš problém. FOX Talas, Elicon TAD ...
O klesaní sa netreba baviť, treba vyskúšať a viac na HT nesadneš.
Pri kvalitnej a správne nastavenej vidle sa zanorovania netreba báť. Pokial zvolíš vzduchovú verziu, tak sa linearity nemusíš obávať. Pri pružine ti musí sadnúť, ale pre normálnu jazdu bez velkých skokov, nemáš problém ani s jednou variantou.
pod 120mm zdvih netreba chodiť v žiadnom prípade (výnimka chrti)
Všetko ostatné je len o ráme a cene.
29.07.2008 - 12:47:11
00
Ja mozem porovnavat len moj HT a scalpela kereho sem jezdil.Je to neporovnatelne.Skoda,ze sem si ho nemohel nehat na furt.... :lol: :lol:
29.07.2008 - 12:52:14
00
Dlho som rozmyslal kde je taky kopec aby ma prevracalo. Je to napriklad ta stojka ked ides Dubnicak z Iliavky hore. Tam po 20tich metroch koncim.
Jezus ten princip dobre popisal.
Z kopca zo sedane stavam len ked je tazky trialovy zjazd , ked je to zvaznica s hustym makadamom ,alebo ked si chcem nieco skocit.
Zvih mam 120 - 115 .
29.07.2008 - 13:03:20
00
Ak nevystupam kopec, tak nie preto, ze mam 160 mm vidlicu, ale preto, ze nevladzem.
Dolekopcom na FS to pojde iba o dost rychlejsie. Brzdi vcas.
29.07.2008 - 13:08:22
00
jfab, niektore kopce su take, ze by si vladal, ale tazisko Ta nepusti. Skus si niekedy taky strmak, ktory na vysokozdvihovom biku nevyslapes prejst na HF, ktory ma predstavec s negativvnym sklomom a rovne rajdy (nie rizery), ktorych uchopova cast je o 15-18 cm nizsie nez na Tvojom biku a mozno zmenis nazor...
29.07.2008 - 13:19:24
00
...ale zas zanorenie "zadku" v strmych stupaniach na hranici jazditelnosti je pri fulloch so zdvihom vzadu 13 cm a viac celkom problem. A nejde len o väcsi sag na tlmici, ale aj o odlahcenie vidlice, na ktorej sa sag naopak znizi. V praxi to znamena tolko, ze vo velmi strmych stupaniach sa geometria meni vyrazne k horsiemu a dost stazuje vyslap.

kravina, netreba sa toho az tak bat ak clovek mysli na to chce davat stojky aj ked ma vzadu 140.

vid moj bike :)

stojky na Zesty davam lahsie ako na Meride(100/80 full).

o zjazdoch sa hadam nemusime bavit :twisted:


Naposledy upravil stax dňa 29.07.2008 - 13:32:42, celkovo upravené 1 krát.

29.07.2008 - 13:29:31
00
Skutocne fundovane zdovodnenie s padnymi argumentami, preco je moje tvrdenie kravina. A ja som nepisal o biku so zdvihom 80 mm...


Naposledy upravil Jezus dňa 29.07.2008 - 13:33:26, celkovo upravené 1 krát.

29.07.2008 - 13:32:39
00
Skutocne fundovane zdovodnenie s padnymi argumentami, preco je moje tvrdenie kravina. :roll:

kolko mas najazdene na 140/140?
29.07.2008 - 13:33:13
00
Hadam sa tu nebudeme hrat na to, kto dalej dosti? Mam na tom biku najazdene dost na to, aby som si to mohol dovolit napisat. A to co som napisal som aj zdovodnil. Opakujem, ze ja nepisem o beznych strmsich kopcekoch a o 80 mm zadnej stavbe.
29.07.2008 - 13:36:34
00
keyboard_arrow_up