zmrastovanie v dosledku nizkych teplot (dajme tomu do -15°C) pri zvarovych spojoch (zvaras zvacsa mat. podobneho chem. zlozenia) nie je az take kriticke. Skor by ma zaujimali spoje lepene (karbon do AL mufni za pomoci epoxidov).
05.01.2010 - 11:12:16
00
takze samotny sneh by tomu nemal ublizit...a co taka cesta bez snehu,ktora bola predtym posypana solou ale nie je tam ta brecka,je to mokry asfalt???
05.01.2010 - 12:03:27
00
otazka pre mat. inzinierov (mimochodom celkom zaujimave povolanie :) ): ako vplyvaju nizke teploty pod 0 do -15 na gumy? mam pocit ze odkedy jazdim v zime tak plaste sa mi stracaju pred ocami.. pri autach je to jasne musi byt maksia zmes na zimu ale na bike som myslel ze to nebude az take kriticke najma kvoli vahe a rychlostiam
06.01.2010 - 12:42:29
00
zaujimave. nie som mat. inzinier ale podla mojho nazoru guma v nizkych teplotach tvrdne (vo vysokych zas makne). preto sa aj na auto obuvaju na zimu pneumatiky s maksou zmesou, letne by boli primoc tvrde a smykalo by to. v lete by zas zimne boli primoc makke a rychlo by sa zjazdili..
preco ale tebe rychlejsie ubuda z plastov netusim, malo by to byt prave naopak ;) mozno koli soli a tvrdsiemu zamrznutemu podkladu v lese, ktory gumu viac obrusuje? ;)
06.01.2010 - 12:47:51
00
Treba jazdiť mimo asfalt (ako v lete). ;)
06.01.2010 - 12:54:53
00
vzduch v zime zmensuje svoj objem, takze mozno je to tym, ze mas maksiu pneumatiku, cim je odpor vacsi, ci?
06.01.2010 - 13:11:44
00
asfaltu as neda uplne vyhnut prvych a poslednych 5 km je vzdy po nom. praveze som myslel ze bude guma trvacnejsia v zime lebo ide zvacsa po snehu a ak sa aj zablokuje tak sa smyka po snehu alebo zladovatelej pode ktora by mala byt ohladuplnejsia ako strk a podobne povrchy. skor je problem asi v stvrdnuti zmesi a jej naslednej "krehkosti"
06.01.2010 - 14:03:10
00
Nechcem zakladať nové vlákno - téma je príbuzná tak dávam sem

Ja skôr dumám nad krehkosťou rámových trubiek v mrazoch viac pod -5C pri rázoch v teréne a taktiež namáhanie šlapaním. Zaujímali by ma dáke názory .
Podľa mňa to dostáva riadne zabrať. Mám na mysli teraz odľahčený XC rám.Myslím si že je tam občas aj pôvod neskorších prasklín trubiek. (mikroprasklina kt.potom sa prejaví začiatkom leta)
06.01.2010 - 16:23:16
00
podla mna sa hlinik zimy nebojí, za to že je Tebe zima tak kovu je jedno či je -50 alebo +100, vnimanie chladu z našho pohladu je velmi relativné a či je to +alebo - to je jedno, to je len celziova stupnica a ta je ociachovana na zaklade vlastnosti vody, a pokial viem lahke XC ramy vodu neobsahuju, a ak hej tak sa da vyliat ked vytiahneš sedlovku
06.01.2010 - 19:22:36
00
Tazko povedat preco ubuda .. napriklad mal som skusenost s nejakymi continental plastami, tie v zime stvrdli, nevratne. Co pouzivam stare Alberty, tie su v pohode. Vratia sa spat v teple. Vonku neskusam, co sa im stane :D

misobiker: nastrieka ti to dnu cez sedlovku, alebo hlavove (spodna miska hlavove a stredove zlozenie, pripadne zadny naboj su najviac zatazovane veci v tomto sajrajte).

Inak co sa tyka extremnych zim, tak bezna ocel ma prave problemy pri extremne nizkych teplotach. Ale to vsetko je mimo nase jazdenie :) Inak tie epoxidove lepenia by mohli mat problem :nod:
06.01.2010 - 19:24:21
00
nepodarilo sa mi najst modul pruznosti pre hlinnik v zavislosti od teploty, ale myslim ze do -20 sa nijako vyrazne nemeni (ak berieme ze by mal aj ram -20) , pri 100 stupnoch si vsak uz nie som taky isty podla mna by bol maksi (o kolko % je otazne)
06.01.2010 - 19:32:15
00
V hlinikovych zliatinach nie som zas az tak doma, ale dam ti jedno prirovnanie. Vacsina casti lietadiel (trup, kridla...) su zo zliatin hliniku. Vo vyskach cca. 10-12 km (normal. letova hladina) je -50°C. Padaju ako hrusky? Ale ak chces nieco hlbsie, spoluziak z vysky (a najlepsi kamarat) je expert na vysokopevne hlikove zliatiny, prasky a nanostruktury. Ma z toho doktorat.
Ak sa blizsie zaujimas o hlinikove zliatiny, mechanicke vlastnosti, pouzitie odporucam tuto stranku: http://aluminium.matter.org.uk/content/html/eng/default.asp?catid=&pageid=1
Je tam vsetko na co si zmyslis. Nebudem to tu vsetko prepisovat.
06.01.2010 - 19:39:02
00
urcite prestudujem kedze ma to sameho zaujima. myslim ze lietadla su z ineho hliniku (ludovo oznacovaneho ako letecky hlinnik) kde je nutne dodrzat vlastnosti pri viacmenej radikalnych zmenach teplot, takze taketo jednoduche prirovnanie by som nepouzil.
06.01.2010 - 19:42:41
00
V hlinikovych zliatinach nie som zas az tak doma, ale dam ti jedno prirovnanie. Vacsina casti lietadiel (trup, kridla...) su zo zliatin hliniku. Vo vyskach cca. 10-12 km (normal. letova hladina) je -50°C. Padaju ako hrusky? Ale ak chces nieco hlbsie, spoluziak z vysky (a najlepsi kamarat) je expert na vysokopevne hlikove zliatiny, prasky a nanostruktury. Ma z toho doktorat.
Ak sa blizsie zaujimas o hlinikove zliatiny, mechanicke vlastnosti, pouzitie odporucam tuto stranku: http://aluminium.matter.org.uk/content/html/eng/default.asp?catid=&pageid=1
Je tam vsetko na co si zmyslis. Nebudem to tu vsetko prepisovat.


zabudol si brat do uvahy trenie vzduchu :) .. tam ide teplota nahor :)
napr taky Concord (co uz nelieta) sa pocas letu "natiahol" o zopar centimetrov.
06.01.2010 - 19:49:01
00
bejvavalo. Ako sa casom "zlacnuje" vyrobna technologia, stava sa dostupnejsim sirsiemu spektru zakaznikov. Bikovy segment nevynimajuc. Prikladom je 7075 T6, dnes bezne pouzivana u bike komponentov. Prestuduj si tu stranku. Odporucam. Najdes tam vsetko na co si sa bal opytat :-)
06.01.2010 - 19:50:11
00
keyboard_arrow_up